授業の目的 【日本語】 | | 認知発達及び社会性の発達に関するテキスト・研究論文の講読を通じて,発達心理学の最新の研究動向に触れるとともに,研究を行う上で必要な考え方,高度な専門的知見,並びにその研究手法を身につけることを目的とする。 |
|
|
授業の目的 【英語】 | | This course deals with current research in developmental psychology. Through reading research articles and/or a text book, class presentations, and discussions, students will learn social and cognitive development in childhood and the methodology of developmental research. |
|
|
到達目標 【日本語】 | | 本授業では,次の知識・資質を身につけることを目標とする。・発達心理学における専門的な文献を収集したり,批判的に論じたりすることができる。・認知発達及び社会性の発達,並びにその研究手法について理解を深める。 |
|
|
到達目標 【英語】 | | The aim of this course is to promote understanding of social and cognitive development in childhood and the methodology of developmental research. |
|
|
授業の内容や構成 | | 初回の授業でオリエンテーションを行い,発表スケジュールを組む。各回の授業で受講生が文献の概要に関する発表を行った後,その内容に関して全体で討議する。第1回:オリエンテーション第2回~14回:文献購読第15回:総括This course consists of student presentations and full-class discussions. Students are expected to read and comment on empirical research articles and/or a text book and to participate in discussions. |
|
|
履修条件・関連する科目 | | 履修条件は要さない。There are no prerequisites for this course. |
|
|
成績評価の方法と基準 | | 発表内容(60%)並びに議論への参加度(40%)から総合的に評価する。上記のうち 60%以上を満たす場合に合格とする。Your course grade is to be evaluated based on the following:- Quality of presentations (60%)- Degrees of contribution to discussions (40%) |
|
|
教科書・テキスト | | |
|
参考書 | | |
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) | | |
|
注意事項 | | 日本語による授業。初回に発表スケジュールを組むため,必ず出席すること。This course will be taught in Japanese. |
|
|
他学部生の受講の可否 | | |
|
授業開講形態等 | | |
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 | | |
|