授業の目的 【日本語】 | | |
|
授業の目的 【英語】 | | The aim of this course is to help students acquire an understanding of the method of statistical analysis in sociology of education. |
|
|
到達目標 【日本語】 | | |
|
到達目標 【英語】 | | At the end of the course, participants are expected to understand the outcomes of multivariate analysis. |
|
|
授業の内容や構成 | | 1 イントロダクション 授業計画の説明2 読解 質的調査3 読解 量的調査4 読解 パラメトリック/ノンパラメトリック5 読解 多重クロス表6 読解 単回帰7 読解 重回帰8 読解 ロジスティック回帰9 読解 マルチレベル10 分析の実際 ローデータを探す11 分析の実際 ローデータを探す12 分析の実際 多重クロス13 分析の実際 重回帰/ロジスティック回帰14 分析の実際 マルチレベル15 まとめ1 introduction2 qualitative research3 quantitative research4 reading and understanding: parametric/non-parametric5 reading and understanding: multiway table6 reading and understanding: simple regression7 reading and understanding: multiple regression8 reading and understanding: logistic regression9 reading and understanding: multilevel analysis10 secondary analysis: search for some data sources11 secondary analysis: search for some data sources12 secondary analysis: multiway table13 secondary analysis: ultiple/logistic regression14 secondary analysis: multilevel analysis15 summary |
|
|
履修条件・関連する科目 | | |
|
成績評価の方法と基準 | | ▼評価の方法本授業では,次の方法で評価をおこないます。1. 担当報告回における資料(20%)2. 担当報告回における報告内容(30%)3. ほかの受講者との議論(50%)▼評価の基準総点60点以上を合格とします。Attitude in class. |
|
|
教科書・テキスト | | 参考資料を授業中に適宜紹介します。Reference materials will be introduced in the class. |
|
|
参考書 | | 授業中に適宜紹介します。Will be introduced in the class. |
|
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) | | |
|
注意事項 | | |
|
他学部生の受講の可否 | | |
|
授業開講形態等 | | |
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 | | |
|