授業の目的 【日本語】 | | |
|
授業の目的 【英語】 | | In the seminar, students acquire fundamentals theories of "image transformation, image identification, image display, natural language processing, natural language understanding", and so on. Students are expected to learn general concept and knowledge which are required to understand application and advanced methods for building various systems. |
|
|
到達目標 【日本語】 | | 知能システム学の応用におけるシステム構築に必要となる「画像変換,画像識別,画像表示,自然言語処理,自然言語理解」等に関する基礎理論の知識獲得を目標とする。
様々なシステム構築の応用・発展的手法を理解する上で普遍的に必要となる概念,知識を理解することを目指す。 |
|
|
到達目標 【英語】 | | The seminar aims to acquire fundamentals theories of "image transformation, image identification, image display, natural language processing, natural language understanding", and so on. Students are expected to learn general concept and knowledge which are required to understand application and advanced methods for building various systems. |
|
|
授業の内容や構成 | | 基礎理論の知識獲得のため,当該分野の基礎的な教科書等の輪読を通じた教授を行う。
受講者を6グループに分け,それぞれのグループに担当課題を割り当て,グループごとに調査・発表を行う。
〔計画〕
1. ガイダンス
2. 発表(グループA)
3. 発表(グループB)
4. 発表(グループC)
5. 発表(グループD)
6. 発表(グループE)
7. 発表(グループF)
8. 総括 | The seminar will guide students to acquire fundamental problem solving capability by reading a textbook and solving exercises. We will divide students into six groups, assign a task to each group, and then each group will conduct surveys and make a presentation.
[Plan]
1. Guidance
2. Presentation (Group A)
3. Presentation (Group B)
4. Presentation (Group C)
5. Presentation (Group D)
6. Presentation (Group E)
7. Presentation (Group F)
8. Wrap-up
|
|
|
履修条件・関連する科目 | | |
|
成績評価の方法と基準 | | 発表の評価50%,他のグループに対する討論50%,合計100点満点で60点以上を合格とする。 | |
|
|
教科書・参考書 | | 資料は時流に応じて適切に指示する。
また,必要に応じて印刷配布する。
履修条件は課さない。 | Materials will be introduced according to the current trend.
Printed materials will be distributed if necessary.
There is no pre-requisite to take this seminar.
|
|
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) | | 各グループに授業内容に即した課題を与える。 | Each group will be assigned a task according to the contents of the seminar |
|
|
授業開講形態等 | | |
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 | | |
|