授業の目的 【日本語】 | | |
|
授業の目的 【英語】 | | Regarding various kinds of information transmission between individuals, between tissues, between cells, and within a cell to maintain homeostasis of a living body,
It aims to deepen understanding at the molecular level based on organic science.
|
|
|
到達目標 【日本語】 | | 生体の恒常性を維持するための個体間,組織間,細胞間および細胞内での各種の情報伝達について,
有機科学を基盤とした分子レベルでの理解を深めることを目的とする。 |
|
|
到達目標 【英語】 | | Regarding various kinds of information transmission between individuals, between tissues, between cells, and within a cell to maintain homeostasis of a living body,
It aims to deepen understanding at the molecular level based on organic science.
|
|
|
授業の内容や構成 | | 分子の構造変換,および生体内での相互作用情報と機能性発現について学ぶ。
化学反応による構造変換について,有機電子論をベースに考えることができるようになることを目的とし,
種々の学術文献を題材にして,有機反応,全合成などにおける物質構造変換機構を学ぶ。
さらに,これらの分子の機能性発現機構について,原著論文を題材に学ぶ。
〔計画〕
1. イントロダクション
2. 有機電子論
3. 反応機構の解析
4. まとめ | Learn structural transformation of molecules and interaction information and functional expression in vivo.
For the structural transformation by chemical reaction, it aims to be able to think on the basis of organic electronics,
Learn the mechanism of material structure transformation in organic reactions, total synthesis, etc, using various scientific literature as a theme.
Furthermore, we learn about the functional expression mechanism of these molecules from the original thesis subject.
〔plan〕
1. Introduction
2. Organic electronics
3. Analysis of Reaction Mechanism
4. Conclusion
|
|
|
履修条件・関連する科目 | | |
|
成績評価の方法と基準 | | 質問・討議における授業内容の理解度と積極的姿勢を評価する(50%)。
講義終了後に課題レポートを課す(50%)。
合計100点満点で,60点以上を合格とする。 | Evaluate the degree of comprehension and positive attitude of the content of the lesson in question and discussion (50%).
After the lecture is finished, an assignment report is imposed (50%).
A total of 100 points is full and 60 points or more are regarded as passing.
|
|
|
教科書・参考書 | | 必要に応じて参考資料を配布する。
参考書:演習で学ぶ有機反応機構有機合成化学協会編化学同人 | Distribute reference materials as necessary.
Reference book: Organic reaction mechanism learned by exercise Organic Synthetic Chemistry Association edited by Kagaku Dojin
|
|
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) | | 反応機構の有機電子論的解析 | Reaction mechanisms analysis |
|
|
授業開講形態等 | | |
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 | | |
|