授業の目的 【日本語】 | | アジアにおけるwell-beingの実現を目指し、グローバルに活躍する女性リーダーとしての資質・能力を醸成する基盤形成を目的とする。 特に「専門性」の確立と「俯瞰力」の獲得に焦点をあてる。
|
|
|
授業の目的 【英語】 | | The students try to understand what woman leaders should be made of in order to dedicate themselves to lead companies, communities, societies, nations and so on、 for well-being in Asia. The courses are especially focused on specialty and comprehensive perspectives. The students will acquire the knowledge, the skills, or ethos that are necessary to find a job in a global setting through lectures and group discussions with invited woman lecturers from international organizations.
|
|
|
到達目標 【日本語】 | | 国際機関で活躍する女性リーダーをゲスト講師に迎え、グループ討論、プレゼンテーションを通じて、ジェンダー理解に基づき国際的な分野で働くために必要な知識、スキルとセンスを修得する。 |
|
|
授業の内容や構成 | | 様々な専門各術分野でグローバルに活躍するアカデミア関連のリーダーによる「俯瞰力」「リーダーシップ」に焦点をあてたゲスト講義シリーズ。 原則として水曜15:00-18:00(あるいは9:00-12:00)に実施する。 国内外からのゲスト講師による集中講義およびディスカッションが含まれる。
Guest speaker lecture series. Globally active leaders in various academic fields will speak about topics related to comprehensive perspective and leadership. The lectures are usually held at 15:00 – 18:00 (or 9:00 – 12:00) on Wednesdays in the Fall semester. The series includes the intensive courses or platforms with the lecturers invited from both inside and outside Japan. |
|
|
履修条件・関連する科目 | | |
|
成績評価の方法と基準 | | 毎回の授業における討論への取り組み(50%)およびレポート試験(50%)により評価する。 授業内容を正しく理解し、課題に対して適切に論じられることを合格の基準とする。
|
|
|
教科書・テキスト | | |
|
参考書 | | |
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) | | 授業後に毎回宿題を課すので、期日までにレポートとして提出する。 |
|
|
授業開講形態等 | | |
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 | | |
|