授業の目的 【日本語】 | | セミナーを通じての目標は,様々な研究テーマに関する最近の研究の進展を発表することで,環境学の基礎の1つである地球惑星物理学の専門的な知識を深めるとともに,修士論文の完成に向けて総合的な観点から研究の指導を受けることである.数量的スキル,論理思考力,問題解決力を培い,考え抜く力を鍛え,これまでの学修内容を総合的に活用する力を身につけてもらう.(DP1) |
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授業の目的 【英語】 | | The purpose of this seminar is to understand earth and planetary science, one of the bases of environmental studies, deeply through discussion about various research seeds, and to improve each thesis research from wide viewpoints through presentation of resent progress of each research and study. Through deep learning in the seminar attending students will cultivate their skill of mathematical analysis, logical thinking, and problem-solving capabilities. (DP1) |
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到達目標 【日本語】 | | |
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到達目標 【英語】 | | |
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授業の内容や構成 | | 地球惑星物理学講座の教員および学生全員が参加するセミナーの形式で開催する.受講者は全員,自身の研究テーマとその背景について十分に学修してレビューするとともに,研究成果の報告を行う.出席者は報告に対する質疑討論を行う.また履修者は本セミナーで実施される研究倫理教育ガイダンスの受講を必須とする. | This seminar class will discuss recent results of members in Laboratory of Earth and Planetary Physics. Students should learn and review the theme and backgrounds of their researches and report the results. Participants will discuss and comment the report. All participants are required to attend the Guidance session on research ethics conducted as part of this seminar.
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履修条件・関連する科目 | | |
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成績評価の方法と基準 | | 発表の質,セミナーにおける議論への貢献度,出席を総合的に判断して成績評価を行う. | Evaluated by quality of each presentation, contribution to discussion in the seminar, and attendance. |
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教科書 | | セミナーのため,特に事前には指定しないが,それぞれの研究に必要な教科書があれば教員が推薦する. | No general textbooks for this seminar course. Each instructor will recommend textbooks for a specific research theme, if necessary. |
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参考書 | | それぞれの発表に有益な参考書は適宜,教員が推薦する.地球惑星物理学講座以外から受講を希望する学生は事前に相談すること. | Recommended reference books for each presentation will be presented by each instructor. Participants other than the members of Earth and Planetary Physics Laboratory should contact the instructors before the start of the seminar course. |
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課外学習等(授業時間外学習の指示) | | |
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注意事項 | | |
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授業言語 (資料) | | |
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授業言語 (口頭) | | |
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英語の質問への対応 | | |
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授業開講形態等 | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 | | |
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