授業の目的 【日本語】 | | 自然環境と人間活動の相互関係を解明するための人文地理学的研究の基本的知識と研究手法を習得することを目的とする。 【該当DP】DP2, DP4 |
|
|
授業の目的 【英語】 | | The purpose of this seminar is to learn the fundamental knowledge and research methods of human geographical studies related to participants' own research themes. 【DP】DP2, DP4 |
|
|
到達目標 【日本語】 | | |
|
到達目標 【英語】 | | |
|
授業の内容や構成 | | 〇秋学期の授業は、対面授業にて行う。 受講方法については別途メールにて通知する。
この授業では、下記の内容に関するセミナーを行う。
1)人文地理学に関する重要かつ基礎的な研究論文のレビューと発表および議論 2)文献レビュー等に基づく受講者自身の研究テーマに関する議論
最初の授業時に、受講者と相談して授業の詳細を決める。 受講希望者は、人文地理学セミナーCの第1回目授業のガイダンスに必ず出席すること。
また履修者は本セミナーで実施される研究倫理教育ガイダンスの受講を必須とする。
【授業時間外学習の指示】 毎回、受講者が上のトピックスについて発表を行う。 各受講者は、次回の授業内容を予習するとともに、討論における質問を用意すること。 | The seminar in the fall semester will be held in face-to-face classes. Students will be notified by e-mail about how to take the class.
This seminar provides the following 1) and/or 2):
1) Review and deliver a presentation of important and fundamental academic papers related to the human geography, and discussion, 2) Discussion about participating students' interests based on their literature reviews.
At the first class, the details should be discussed.
Students who wish to take this course must attend the first session of Seminar on Human Geography C.
All participants are required to attend the Guidance session on research ethics conducted as part of this seminar.
【Student duties】 Students will be assigned to do a presentation on the above topics every week. The student is responsible for carefully reading the assigned material and bring a set of questions for discussion. |
|
|
履修条件・関連する科目 | | |
|
成績評価の方法と基準 | | 発表と議論への参加(100%)。 | Presentation and participation in discussion (100%). |
|
|
教科書 | | |
|
参考書 | | 適宜、指示する。 | Shown in the classes. |
|
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) | | |
|
注意事項 | | |
|
授業言語 (資料) | | |
|
授業言語 (口頭) | | |
|
英語の質問への対応 | | |
|
授業開講形態等 | | |
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 | | |
|