授業の目的 【日本語】 | | 地圏空間における安全規範および環境規範の確立に不可欠な各種の概念をテーマとした教科書や文献についての輪読,受講生による研究発表等を通してその基礎理論を学ぶ。
【到達目標】 1. 環境とのバランスを考慮したリスクマネジメントについて,短期的のみならず中・長期といった幅広い時間スケールで俯瞰し,理解を深めることができる。 2. 複眼的・総合的な視点から,修士論文に展開しうる課題や問題点を整理し,具体的に分析・考察することができる。
【該当DP】DP2・DP4 |
|
|
授業の目的 【英語】 | | Students learn the basic theory underlying indispensable concepts to establish safety and environmental criteria in geo-space through reading selected textbooks and the related academic papers and research presentations of the students.
[Goals that should be achieved] 1. Students can deepen their understanding of the risk management considering a balance with the environment through overlooking not only in a short-term time scale but also in med- and long-term time scales. 2. Students can analyze and discuss the subjects and the problems related to the possible themes of their master theses from the various viewpoints.
[Relevant DP] DP2 and DP4 |
|
|
到達目標 【日本語】 | | |
|
到達目標 【英語】 | | |
|
授業の内容や構成 | | 授業目的に沿った教科書や文献についての輪読,研究発表を主体としたセミナーを行う。また,履修者は本セミナーで実施される研究倫理教育ガイダンスの受講を必須とする。 | Reading selected textbooks and the related academic papers and research presentations in accordance with the purposes of this seminar are mainly conducted. All participants are required to attend the Guidance session on research ethics conducted as part of this seminar. |
|
|
履修条件・関連する科目 | | |
|
成績評価の方法と基準 | | 研究成果の報告と討論の内容により総合的に評価する。 | Evaluated comprehensively on the basis of the contents of report of his/her own research and the discussion on its results. |
|
|
教科書 | | |
|
参考書 | | |
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) | | |
|
注意事項 | | |
|
授業言語 (資料) | | |
|
授業言語 (口頭) | | |
|
英語の質問への対応 | | |
|
授業開講形態等 | | |
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 | | |
|