授業の目的 【日本語】 | | 文献抄読・レビューを自らの研究課題の文脈で整理し研究背景を理解すること、またそれに基づいた研究テーマを考え、研究デザインが立案できることを目的とする。
|
|
|
授業の目的 【英語】 | | The aim of this course is to help students acquire an understanding of the background of the research, and to design research themes based on the research themes through the the reading and reviewing of documents in the context of their own research themes. |
|
|
到達目標 【日本語】 | | この授業の終了時には,学生は以下の能力を獲得していることを目標とする: 1. 研究における課題(臨床疑問など)の立て方、研究デザイン毎の研究目的を理解できる 2. 研究方法についての視点や研究遂行に際して具体的方法論を理解できる。 3. 関連する研究論文のまとめを提示することで、研究の具体的方法論について討論することができる。 |
|
|
到達目標 【英語】 | | At the end of the course, participants are expected to: 1. Understand how to set up research issues (clinical questions, etc.) and research objectives for each study design. 2. Understand the viewpoint of research methods and concrete methodologies when conducting research. 3. Discuss the specific methodology of the research by presenting a summary of related research papers. |
|
|
授業の内容や構成 | | 定期的に研究室ゼミを開催し、その中で週1回~隔週1回で研究進捗状況をプレゼンテーションしてもらいます。 また、研究に関連する論文について論文抄読行なってもらいます。
Students participate to research seminar that is opened at every week and carry out oral presentation of research progress. It is also necessary to review papers that are involved research.
|
|
|
履修条件・関連する科目 | | |
|
成績評価の方法と基準 | | ゼミ参加状況と内容について評価します。
Students are evaluated by participation status and content.
|
|
|
教科書・テキスト | | 適宜、紹介します。
Will introduce in the seminor |
|
|
参考書 | | 適宜、紹介します。
Will introduce in the seminor |
|
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) | | 学生は研究に関する論文を読んで学習すること。
Students should read reference paper which is involved in research.
|
|
|
授業の進め方 | | |
|
注意事項 | | |
|
本授業に関する参照Webページ | | |
|
担当教員からのメッセージ | | |
|
使用言語 | | |
|
授業開講形態等 | | |
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 | | |
|