授業の目的 【日本語】 | | 博士後期課程の学生を対象として、環境上の諸問題を実定法学の観点から多面的に考察し、理論的検討を深めることを通じて、環境法・国際環境法に関わる諸問題を統合的に理解する力を育み、環境法・国際環境法の現代的諸問題について分析し、創造的に問題解決を探る応用力を育む。それによって、博士論文の作成を促進し、その質を高めることをめざす。 【該当DP】DP2,4 |
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授業の目的 【英語】 | | This seminar aims at enhancing preparation and enrichment of doctor thesis through examining the issues in contemporary environmental law and/or international environmental law from both theoretical and practical viewpoints. Students will study and review various cases and materials as well as do presentation on progress and outcome of their research. 【Relevant DP】DP2,4 |
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到達目標 【日本語】 | | |
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到達目標 【英語】 | | |
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授業の内容や構成 | | ★ 参加希望の人は、3人の担当教員宛てにメールを送ってください(メールアドレスは下記問い合わせ先)。
環境法・国際環境法の主要な論点に関する最近の文献・判例(外国法を含む。)を検討するとともに、受講生の研究テーマに関する理論的検討を深めることをめざす。また、博士論文の作成途上での研究成果について多面的に検討し、議論を行う。また履修者は本セミナーで実施される研究倫理教育ガイダンスの受講を必須とする。 | ★ If you would like to attend this seminar, please send email to all three teaching staff members (contact info is at the bottom of this page).
The detailed contents will be decided after consultation with students in the first class. All participants are required to attend the Guidance session on research ethics conducted as part of this seminar. |
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履修条件・関連する科目 | | |
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成績評価の方法と基準 | | 報告内容、議論への貢献(平常点)(100%)により評価する。 | Class participation (100%). All students are expected to do the assigned reading of Japanese and/or English literature, and based on which, do presentations and participate actively in discussions.
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教科書 | | |
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参考書 | | 授業において指示する。 | The recommended books and materials are to be informed in the class. |
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課外学習等(授業時間外学習の指示) | | |
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注意事項 | | |
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授業言語 (資料) | | |
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授業言語 (口頭) | | |
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英語の質問への対応 | | |
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授業開講形態等 | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 | | |
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