授業の目的 【日本語】 | | 交通計画の専門家となるために、交通システム分析、次世代モビリティ、交通政策などに関する最新の知識を学ぶことを目的とする。 |
|
|
授業の目的 【英語】 | | To become a specialist of transportation planning, students will learn the latest knowledge on transportation systems analysis, next-generation mobility, and transportation policies. |
|
|
到達目標 【日本語】 | | |
|
到達目標 【英語】 | | |
|
授業の内容や構成 | | 交通計画、次世代モビリティ、消費者行動論などに関する英文テキストを取り上げ、受講生が分担して内容を説明し、その後受講生間で質疑応答を行う。また履修者は本セミナーで実施される研究倫理教育ガイダンスの受講を必須とする。 | Students are expected to give a presentation on a chosen English textbook on transportation planning, next-generaton mobility and consumer behavior theory followed by a Q&A session. All participants are required to attend the Guidance session on research ethics conducted as part of this seminar. |
|
|
履修条件・関連する科目 | | |
|
成績評価の方法と基準 | | 出席、プレゼン内容、質疑応答 | Attendance, presentation, and Q&A |
|
|
教科書 | | 学期ごとに与えられる。 | To be given at each semester. |
|
|
参考書 | | |
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) | | |
|
注意事項 | | |
|
授業言語 (資料) | | |
|
授業言語 (口頭) | | |
|
英語の質問への対応 | | |
|
授業開講形態等 | | |
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 | | |
|