授業の目的 【日本語】 | | 【授業の目的】燃料電池やバッテリーに関わる環境問題について、国内外の研究事例・論文などから専門知識を習得し、深く思考するとともに、問題解決に向けた議論を行う。自己の専門分野だけでなく幅広い専門分野の知識を習得することにより、低炭素社会や環境共生型エネルギーシステムの実現を目指す。 【到達目標】電気化学デバイスに関する技術を、化学の立場からとらえることにより、環境問題を解決するための技術や方策を理解することができるようになる。特に電気化学デバイスによる環境問題の解決に果敢に取り組むための思考方法を習得できる。 【該当DP】DP2、DP4
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授業の目的 【英語】 | | To understand the properties and mechanisms of functional materials related to energy conversion and storage, we clarify the challenges for realizing a low-carbon society and an environmentally symbiotic energy system. |
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到達目標 【日本語】 | | |
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到達目標 【英語】 | | |
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授業の内容や構成 | | 【授業の構成】本セミナーは,電気化学デバイスに関わる既知物質の性質や反応を理解するために,以下の内容から構成される。 1.種々の文献を読み,それをまとめて解説する。 2.内容を理解するために必要な基礎知識について解説を行う。 3.教員を交えた学生内の議論を主導する。 また履修者は本セミナーで実施される研究倫理教育ガイダンスの受講を必須とする。 【授業時間外学習の指示】国内外を問わず先進的な文献を収集,購読し,その内容をレジュメにまとめる。セミナーでの議論により生じた追加調査や文献調査などは1週間をめどに行い、聴講者と情報共有する。聴講者は事前にレジュメを読み、疑問点や自身の意見をまとめておくこと。 | This seminar consists of the following contents to understand the properties and reactions of known substances related to electrochemical devices. 1. Read various references and summarize them. 2. Explain the basic knowledge necessary to understand the contents. 3. Lead discussions among students with members. Students are required to take the research ethics education guidance provided at this seminar.
Students collect and subscribe to advanced literature both domestically and internationally, and summarize their content in a resume. In addition, information on the results of additional surveys and literature surveys generated during the seminar discussions will be shared with the audience. Audiences should read the resume in advance and summarize their questions and opinions.
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履修条件・関連する科目 | | |
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成績評価の方法と基準 | | プレゼンテーションと議論の参加を総合的に判断する:100% | Comprehensively evaluate the degree of participation in presentations and discussions: 100% Understanding technologies related to electrochemical devices from a chemistry standpoint is required to pass this class.
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教科書 | | 教科書は指定しないが、毎回の授業で資料、レジュメを配付する。 | To be distributed in the class. |
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参考書 | | 化学系科目の受講が望ましいが、未受講でも受講可能である。質問はオフィスアワー(火曜日5限)に受け付ける。 | Recommended to take chemistry subjects. Office hour: at 6 p.m. on Tuesday. |
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課外学習等(授業時間外学習の指示) | | |
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注意事項 | | |
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授業言語 (資料) | | |
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授業言語 (口頭) | | |
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英語の質問への対応 | | |
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授業開講形態等 | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 | | |
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