授業の目的 【日本語】 | | リハビリテーション領域における科学的探究心を深め、独創性と自律性があり国際水準となる研究テーマを考え、研究デザインを理解することができ,自ら構築できるることとする。
|
|
|
授業の目的 【英語】 | | The aim of this course is to help students acquire the understanding and developing of research design in broader area.
|
|
|
到達目標 【日本語】 | | 以下を到達目標とする。 1)研究疑問を持ち発展できる 2)国際的研究における研究デザインや研究目的を理解できる。
|
|
|
到達目標 【英語】 | | At the end of the course, participants are expected to: 1) having and developing research questions 2) Understand research design and research methods in international research
|
|
|
授業の内容や構成 | | 週に一回ゼミとして研究の進捗と学習を行います。学生はプレゼンテーションの準備をして、指導を受けてください。 Students have seminar once a week, and learn the process of research. Namely, systematic review, developing research question, examining research design, understanding ethical aspects etc.. Every student must have presentation in seminar and receive instructions. |
|
|
履修条件・関連する科目 | | |
|
成績評価の方法と基準 | | 研究の進捗とプレゼンテーション内容にて評価する students will be evaluated by the progress their research and contents of their presentations. |
|
|
教科書・テキスト | | |
|
参考書 | | |
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) | | ゼミに対する準備が必要です
Students must prepare the presentation in seminar. |
|
|
授業の進め方 | | |
|
注意事項 | | |
|
本授業に関する参照Webページ | | |
|
担当教員からのメッセージ | | |
|
使用言語 | | |
|
授業開講形態等 | | |
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 | | |
|