授業の目的 【日本語】 | | 保健医療学分野(先端情報医療学領域と包括ケアサイエンス領域)における専門的研究課題に対し、主体的に研究計画の立案、実施、評価を行う能力を涵養し、博士論文の作成につなげることを目的とする。
|
|
|
授業の目的 【英語】 | | This course is enhanced the development of their skills in self-regulated learning and making a doctoral thesis for the professional research subjects in the field of health care sciences. |
|
|
到達目標 【日本語】 | | この授業では,終了時に学生が以下の能力を身につけていることを目標とします。 ・認知心理学の重要用語・重要概念を知っている ・重要な理論と方法論を説明できる ・異なる理論と方法論の背後にある過程を比較して特徴を説明できる ・重要な研究成果について,その研究方法・結果・含意の重要性を判断できる ・理論や研究成果の知見を実際の看護・助産実践に適応できる。
|
|
|
到達目標 【英語】 | | By the end of the course, students should be able to do the following: ・Recognize and recall major terms and concepts in health issues and problems on women/newborn infants/child-rearing women , ・Describe and explain major methods and theories, ・Compare and contrast alternative theories or approaches in terms of their underlying processes, ・Evaluate major studies in terms of their methods, results, conclusions and implications, Apply theories or findings to nursing/midwifery practicing.
|
|
|
授業の内容や構成 | | 母性看護学・助産学領域において自ら選んだ実践的研究課題に関して、データ収集、分析など、研究の実践、指導を行い、論文指導を行う。
|
|
|
履修条件・関連する科目 | | |
|
成績評価の方法と基準 | | Grading will be decided based on attendance, lab reports, and the quality of the students’ experimental performance in the lab. |
|
|
教科書・テキスト | | will be introduced in the course |
|
|
参考書 | | will be introduced in the course |
|
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) | | will be introduced in the course |
|
|
授業の進め方 | | |
|
注意事項 | | |
|
本授業に関する参照Webページ | | |
|
担当教員からのメッセージ | | |
|
使用言語 | | |
|
授業開講形態等 | | |
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 | | |
|