授業の目的 【日本語】 | | 保健医療学分野(先端情報医療学領域と包括ケアサイエンス領域)における専門的研究課題に対し、主体的に研究計画の立案、実施、評価を行う能力を涵養し、博士論文の作成につなげることを目的とする。
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授業の目的 【英語】 | | The aim of this course is to help students acquire a developing research plan, practice and evaluation. It also enhances the development of students’ skill in writing papers in occupational therapy for the people with disorders. |
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到達目標 【日本語】 | | 以下の内容を到達目標とする 1.関連領域に於ける文献のレビューができる 2.リサーチクエスチョンを持ち、発展できる 3.研究デザインの構築 4.データの収集と結果の解析 5.考察 6.論文の作成と投稿 |
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到達目標 【英語】 | | By the end of the course, students should be able to do the following: 1. the review of previous studies in related area 2. developing and brushing up of research question 3. understanding and developing of research design 4. collecting data and analyze 5. discussion based on result 6. writing reports and submitting to the journal |
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授業の内容や構成 | | 指導教員の指導のもと、週に一回のゼミを通して、研究の全体に対する理解を深めていく。 文献レビュー、それらに基づく研究疑問の構築、デザインの検討、倫理面の理解、データ収集の現実性と計画などそれぞれのデザインに沿って進めていく。 各回のゼミでは学生は、自身の進捗についてプレゼンテーションを実施し、指導を受ける。
Students have seminar once a week, and learn the process of research. Namely, systematic review, developing research question, examining research design, understanding ethical aspects etc.. Every student must have presentation in seminar and receive instructions. |
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履修条件・関連する科目 | | |
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成績評価の方法と基準 | | プレゼンテーション6割と研究の進捗4割とし、計6割で到達とする。 presentation 60%, progress of research40% Students will pass over 60%. |
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教科書・テキスト | | |
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参考書 | | |
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課外学習等(授業時間外学習の指示) | | ゼミに対する準備が必要です
Students must prepare the presentation in seminar. |
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授業の進め方 | | |
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注意事項 | | |
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本授業に関する参照Webページ | | |
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担当教員からのメッセージ | | |
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使用言語 | | |
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授業開講形態等 | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 | | |
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