学部・大学院区分
Undergraduate / Graduate
学部
科目区分
Course Category
基礎セミナー
First Year Seminar
科目名 【日本語】
Course Title
基礎セミナーA
科目名 【英語】
Course Title
First Year Seminar A
使用言語
Language Used in the Course
日本語
テーマ(基礎セミナーのみ)
Theme of First Year Seminar(First Year Seminar Only)
商品開発と基礎研究
担当教員 【日本語】
Instructor
山中 淳彦 ○
担当教員 【英語】
Instructor
YAMANAKA Atsuhiko ○
単位数
Credits
2
開講期・開講時間帯
Term / Day / Period
Ⅰ 月曜日 4時限
I Mon 4


授業の目的 【日本語】
Goals of the Course [JPN]
本授業科目は,初年次生を大学教育へ導入し,自立した学習能力を身につけるとともに,文・理に共通した基礎的学力や技能を養うために,多面的な知的トレーニングによって,コモンベーシックとしての読み,書き,話す能力の向上を図るとともに,真理探究の方法と面白さを学ぶことが目的である。
社会が抱える問題を解決するためのアプローチを自ら考える能力を養うことを目的とする。
授業の目的 【英語】
Goals of the Course [ENG]
The purpose of this course is to introduce first-year students into university education, acquire independent learning skills, and develop basic academic abilities and skills common to sentences and science, and to develop the ability to read, write, and speak as a common basic through multifaceted intellectual training, as well as to learn methods and fun of truth search.
Seminar Theme: Product Development and Basic Research
The purpose of this research is to develop the ability to think for itself about approaches to solving problems in society.
授業の達成目標 【日本語】
Objectives of the Course [JPN]
社会が抱える問題を解決するためのアプローチを自ら考えることの楽しさ、面白さを知る。
授業の達成目標 【英語】
Objectives of the Course [ENG]
Know the fun of thinking about approaches to solving society's problems.
教科書
Textbook
教科書は指定しないが、毎回の授業で講義資料を配付する。
課外学修等
Study Load (Self-directed Learning Outside Course Hours)
課題を提示し、個々に、あるいはグループで調査、討論し、レポートとして提出させるか、授業中に発表をさせる。
注意事項
Notice for Students
特になし
本授業に関するWebページ
Reference website for this Course
担当教員からのメッセージ
Message from the Instructor
研究開発を登山に例えると、登る道はひとつではありません。また頂上に立つと、別の山だと思っていた山とつながっていることがわかることがあります。その様なことを少し実感していただければと思います。

There are many ways to accomplish research as like climbing to Mt. Fuji. I hope that you find it by this seminar.
実務経験のある教員等による授業科目(大学等における修学の支援に関する法律施行規則に基づくもの)
Courses taught by Instructors with practical experience
授業開講形態等
Lecture format, etc.
https://office.ilas.nagoya-u.ac.jp/2021-spring-implementation/