学部・大学院区分
Undergraduate / Graduate
学部
科目区分
Course Category
基礎セミナー
First Year Seminar
科目名 【日本語】
Course Title
基礎セミナーB
科目名 【英語】
Course Title
First Year Seminar B
使用言語
Language Used in the Course
日本語
テーマ(基礎セミナーのみ)
Theme of First Year Seminar(First Year Seminar Only)
事故の原因を考える
担当教員 【日本語】
Instructor
工藤 博章 ○
担当教員 【英語】
Instructor
KUDO Hiroaki ○
単位数
Credits
2
開講期・開講時間帯
Term / Day / Period
Ⅱ 月曜日 5時限
II Mon 5


授業の目的 【日本語】
Goals of the Course [JPN]
多面的な知的トレーニングによって,コモンベーシックとしての読み,書き,話す能力のかん養を図るとともに,真理探究の方法と面白さを学ぶ科目
授業の目的 【英語】
Goals of the Course [ENG]
Courses designed to develop students' capabilities in the basic disciplines of reading, writing, and speaking through wide-ranging intellectual training and to help students learn both how to pursue truth and how interesting such an activity can be.
授業の達成目標 【日本語】
Objectives of the Course [JPN]
ここでは,事故につながる「ヒューマンエラー」を取り上げ,調査・発表・討論することにより,以下のことを学ぶことを目標とします.
1.報告書(レポート)を作成する方法を学び,活用できる
2.図表等の資料を作成する方法を学び,活用できる.
3.発表者として,説明および討論できる.
4.聴講者の役割の重要性を知り,討論できる.
授業の達成目標 【英語】
Objectives of the Course [ENG]
In this class, we will research human errors which lead accidents as a topic.
Registered students do to investigate on the topic, and present, and discuss.
Achievement goal:
1. Students can learn and master to create documents of a report.
2. Students can learn and master to present with materials for a presentation.
3. Students can explain and discuss topics as a speaker.
4. Students can understand the roles of the audience, and participate in discussions.
教科書
Textbook
必要に応じて授業で示す。
課外学修等
Study Load (Self-directed Learning Outside Course Hours)
資料の調査・作成は,授業時間以外にも行う必要があります.
(授業時間内での資料作成の課題も含まれます)
注意事項
Notice for Students
講義時間内での資料作成も予定していますので,ノートPCを持参してください.
本授業に関するWebページ
Reference website for this Course
担当教員からのメッセージ
Message from the Instructor
止むを得ない理由以外での欠席をしないようにしてください.
Wordに適切な図表を入れた資料を作成,PowerPointで作成した資料で発表を行います.
Wordの基本的操作ができることを前提にします.
実務経験のある教員等による授業科目(大学等における修学の支援に関する法律施行規則に基づくもの)
Courses taught by Instructors with practical experience
授業開講形態等
Lecture format, etc.
https://office.ilas.nagoya-u.ac.jp/2021-fall-implementation/