学部・大学院区分
Undergraduate / Graduate
学部
科目区分
Course Category
言語文化
Language and Culture
科目名 【日本語】
Course Title
英語(基礎)
科目名 【英語】
Course Title
Academic English Basic
使用言語
Language Used in the Course
英語
担当教員 【日本語】
Instructor
三輪 晃司 ○
担当教員 【英語】
Instructor
MIWA Koji ○
単位数
Credits
1
開講期・開講時間帯
Term / Day / Period
Ⅰ 火曜日 3時限
I Tue 3


授業の目的 【日本語】
Goals of the Course [JPN]
本授業科目は、専門的学習のツールとして外国語の能力を高め、異文化理解を深めて、国際社会に相応しい教養を育むことが目的である。そのねらいは、研究拠点大学である名古屋大学の学生にふさわしい学術英語を使いこなす能力を身につけるところにある。本授業では、学術的な英文に関する基礎的なリーディング能力とライティング能力を養成する。
授業の目的 【英語】
Goals of the Course [ENG]
This course is intended to improve students’ skills in academic English necessary to study at a research-oriented university like Nagoya University. The course aims to develop students’ abilities in reading and writing at a basic level.
授業の達成目標 【日本語】
Objectives of the Course [JPN]
論理的な英文のカギとなるパラグラフの構造に着目し、目的に応じて必要な情報をいかに読みとるか、また逆に、自分の考えをその根拠とともにいかに説得力ある論理的な英文に組み立てるかを学ぶ。将来、専門の論文を英語で読んだり書いたりする時に、指針となる英文構成法の基礎、および実際に役立つ英語表現を多く習得する。
授業の達成目標 【英語】
Objectives of the Course [ENG]
Focusing on the paragraph structure, students will study how to extract necessary information quickly and how to write effectively with a logical storyline. Students will study the basics of English composition that will help them to read and write professional academic papers in English in the future.
教科書
Textbook
Folse, K. S., Muchmore-Vokoun, A., & Vestri, E. (2020). Great writing 2: Great paragraph. National Geographic Learning. (ISBN: 978-0-357-02083-8)
課外学修等
Study Load (Self-directed Learning Outside Course Hours)
e-Learning教材の実施状況を成績評価の20%とする。
注意事項
Notice for Students
5回以上欠席をした場合、「欠席」の評価がつく。英語検定試験による単位認定を申請する学生以外は、履修取り下げを認めない。
本授業に関するWebページ
Reference website for this Course
担当教員からのメッセージ
Message from the Instructor
課外学習の説明資料をアカデミック・イングリッシュ支援室のサイト ( http://elearn.ilas.nagoya-u.ac.jp/access/ ) からダウンロードすること。
I generally believe that the ultimate goal of teaching is to help students to develop self-confidence and independent attitude towards learning. To this end, I value students' contribution in class. As the course instructor, I would like to follow the principles and teachings in The Seven Habits of Highly Effective People (Covey, 1989). That is, I would like to make sure that students (and I) become proactive by focusing on what can be controlled rather than what cannot be controlled, have specific goals in mind, and set their priorities straight to achieve what is important in the long-run. Because second language acquisition requires painstaking commitment, the proactive, ambitious, and independent attitudes are particularly important. I will also be careful not to impose my own opinions, without first listening to students' thoughts.
実務経験のある教員等による授業科目(大学等における修学の支援に関する法律施行規則に基づくもの)
Courses taught by Instructors with practical experience
授業開講形態等
Lecture format, etc.
https://office.ilas.nagoya-u.ac.jp/2021-spring-implementation/