学部・大学院区分
Undergraduate / Graduate
学部
科目区分
Course Category
言語文化
Language and Culture
科目名 【日本語】
Course Title
ドイツ語4
科目名 【英語】
Course Title
German 4
使用言語
Language Used in the Course
English/German/Japanese
担当教員 【日本語】
Instructor
CONRAD Marcus ○
担当教員 【英語】
Instructor
CONRAD Marcus ○
単位数
Credits
1.5
開講期・開講時間帯
Term / Day / Period
Ⅱ 水曜日 1時限
II Wed 1


授業の目的 【日本語】
Goals of the Course [JPN]
この授業では、前期に獲得した知識を基に、イントネーションや文法、その他のドイツ語の言語体系の基礎と、日常におけるさまざまなコミュニケーション場面で用いられる表現手段や語彙を学びます。
授業の目的 【英語】
Goals of the Course [ENG]
On the basis of the knowledge the students acquired in the previous semester in this course further fundaments of the German language system and expressions shall be practiced and deepened.
授業の達成目標 【日本語】
Objectives of the Course [JPN]
学生はドイツ語の言語体系の知識をより深く理解すると同時に、外国語で話される様々な環境下での言語行動能力を習得します。
授業の達成目標 【英語】
Objectives of the Course [ENG]
In this semester students can acquire progressively the competence for communication and acting in several foreign-language environments.
教科書
Textbook
Kyoko Miyake, Michaela Koch: aktiv.de neu (Sanshusha Verlag)
ISBN: 978-4-384-12278-7 C1084
課外学修等
Study Load (Self-directed Learning Outside Course Hours)
homework, repetition und self-directed learning of relevant topics: in average maybe 1-2 hours per week
注意事項
Notice for Students
授業への恒常的な出席と積極的な参加が、単位取得の条件です。
本授業に関するWebページ
Reference website for this Course
担当教員からのメッセージ
Message from the Instructor
授業における対話が中心になります。つまりことばの構造の受動的な習得だけではなく、とりわけ、能動的な使用と、学ん だ言語との「付き合い」が重要です。従って、中心的な練習形式は対話であり、授業では、この点に的を絞り、特に質問に 対する答えという形で練習を行います。 最終的、また長期的に、私たちの共通の目標は、外国語の構成要素を取り扱うとともに、ドイツ語環境においてであれ、 個々の話し相手に対してであれ、自然かつのびのびと、ことばを通じてそれぞれの立場を演じる能力を身に付けることにあ ります。この点に鑑み、この授業では具体的な表現手段と並び、そのためにまず必要な基礎を身に付け、ドイツ語という言 語の機能の仕方を総合的に理解することを目指します。
Main intentions of this course are a global understanding of the structures of German language and its functions and also the competence to use this knowledge for communication in German. Therefore the students will be introduced beyond basical fundaments of the German language (like alphabet, pronounciation or grammatical structures) into its practical use for example by performing sequences of question and answer or action patterns in certain situational contexts.
実務経験のある教員等による授業科目(大学等における修学の支援に関する法律施行規則に基づくもの)
Courses taught by Instructors with practical experience
授業開講形態等
Lecture format, etc.
https://office.ilas.nagoya-u.ac.jp/2021-fall-implementation/