学部・大学院区分
Undergraduate / Graduate
学部
科目区分
Course Category
言語文化
Language and Culture
科目名 【日本語】
Course Title
英語(コミュニケーション)
科目名 【英語】
Course Title
Academic English Communication
使用言語
Language Used in the Course
English
担当教員 【日本語】
Instructor
HAMLITSCH Nathan Jesse ○
担当教員 【英語】
Instructor
HAMLITSCH Nathan Jesse ○
単位数
Credits
2
開講期・開講時間帯
Term / Day / Period
Ⅱ 木曜日 3時限
II Thu 3


授業の目的 【日本語】
Goals of the Course [JPN]
本授業科目は、専門的学習のツールとして外国語の能力を高め、異文化理解を深めて、国際社会に相応しい教養を育むことが目的である。本授業では、リスニングとスピーキングを主としたコミュニケーションの能力を高め、ディスカッションやプレゼンテーションのための基礎力を養成する。
授業の目的 【英語】
Goals of the Course [ENG]
This course is intended to improve students’ abilities in listening and speaking suitable for academic communication in English. Students will develop basic oral/aural communication skills for academic discussion and presentation.
授業の達成目標 【日本語】
Objectives of the Course [JPN]
リスニングとスピーキングを主としたコミュニケーションの能力を高める授業活動を通じて、ディスカッションやプレゼンテーションのための基礎力を身につける。
授業の達成目標 【英語】
Objectives of the Course [ENG]
The semester will begin with an orientation centered on how to become a more proficient speaker of English. Topics for discussion will be chosen from the textbook Impact Issues 1. Each lesson will start by building from warm-up topics and then into the main topic, which is taken from a new unit each week. This course will also include 2 audio recordings per semester for self-analysis and assessment. Most of class time will focus on conversation, although other activities, such as reading and listening activities, will be used to build up to a final conversation. The goal is for students to:
(1) Be able to think deeply, weigh different sides of an issue, and reflect on personal experience
(2) Improve discussion skills through sharing opinions and other conversation strategies
(3) Increase comprehension ability through reading and listening in meaningful focused activities
(4) Be exposed to, and understand, a wide range of speaking styles and varieties of international English
(5) Gain communicative confidence and increase motivation for using English
教科書
Textbook
Impact Issues (3rd Edition) by R. R. Day, J. Shaules & J. Yamanaka (2019) (ISBN: 9789813134379)
課外学修等
Study Load (Self-directed Learning Outside Course Hours)
e-Learning教材の実施状況を成績評価の20%とする。
注意事項
Notice for Students
TOEFL-ITP (Listening, Structure) の評価を30%とする。5回以上欠席をした場合、「欠席」の評価がつく。英語検定試験による単位認定を申請する学生以外は、履修取り下げを認めない。
本授業に関するWebページ
Reference website for this Course
担当教員からのメッセージ
Message from the Instructor
課外学習の説明資料は、アカデミック・イングリッシュ支援室のサイト ( http://elearn.ilas.nagoya-u.ac.jp/access/ ) からダウンロードすること。
実務経験のある教員等による授業科目(大学等における修学の支援に関する法律施行規則に基づくもの)
Courses taught by Instructors with practical experience
授業開講形態等
Lecture format, etc.
https://office.ilas.nagoya-u.ac.jp/2021-fall-implementation/