授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 地球史学セミナーは、46億年にわたる地球の歴史とその未来像に関する様々な問題について、自然現象から人類活動までを視野に入れた包括的かつ多面的な認識と理解を、演習形式によって習得することを目的とする。本セミナーは関係教員が分担して行う。詳細は「授業内容」を参照されたい。 |
|
|
授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | Seminar on Natural History 1C is an exercise to promote a comprehensive and multifaceted understanding of various issues related to the 4.6 billion years of Earth's history and future. This seminar is shared by related faculty members. This seminar will be shared by the instructors. For details, refer to "Class Contents". |
|
|
到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | |
|
到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | Comprehensive understanding of Earth's history over the last 4.6 billion years. |
|
|
授業の内容や構成 Course Content / Plan | | 受講方法については別途メール等にて通知する。
(南)宇宙線生成核種の地球化学に関する英語文献を精読する。
(大路)生命進化史に関する英語文献を精読する。
(吉田)岩石‐地下水反応と地下変質に関する英語文献を精読する。
(加藤)地質年代学に関する英語文献を精読する。
(束田) アジアのテクトニクスに関する英語文献を精読する。
(北川)第四紀編年学に関する英語文献を精読する。
(西田)
(藤原)機能形態学に関する英語文献を精読する。
(門脇)人類史に関する英語文献を精読する。
(小田)
また履修者は本セミナーで実施される研究倫理教育ガイダンスの受講を必須とする。。 | "Seminar on natural history" will treat various aspects of earth history, in terms of natural history and human activities, from field investigation, laboratory work, literature survey, and/or group discussions.
* "Training in reading English literature on geochemistry using cosmogenic radionuclides" by Minami, M.
* "Training in reading English literatures on the evolutionary history of life" by Oji, T.
* "Training in reading English literature on water-rock interaction in geological environment" by Yoshida, H.
* ”Training in reading English literature on geochronology” by Kato, T.
* ”Training in reading English literature on Quaternary chronology” by Kitagawa, H. * "Training in reading English literature on functional morphology" by Fujiwara, S.
* ”Training in reading English literature on human history” by Kadowaki, S.
All participants are required to attend the Guidance session on research ethics conducted as part of this seminar. |
|
|
履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | |
|
成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | セミナーへの出席、発表内容および積極的な参画状況により評価する。 | Evaluate based on attendance at seminars, presentations, and active participation. |
|
|
教科書 Textbook | | 必要に応じて別途指示する。 | Instruct separately if necessary. |
|
|
参考書 Reference Book | | 必要に応じて別途指示する。 | Instruct separately if necessary. |
|
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | セミナー中に指示 | Instructions during the seminar |
|
|
注意事項 Notice for Students | | セミナーの内容等に関しては担当教員にメールなどでコンタクトすること。 | For the contents of the seminar, please contact the instructor |
|
|
授業言語 (資料) Language(s) for Materials | | |
|
授業言語 (口頭) Language(s) for Instruction & Discussion | | 基本は日本語。必要に応じて英語 | Basically Japanese. English as needed |
|
|
英語の質問への対応 English Question | | |
|
授業開講形態等 Lecture format, etc. | | ※履修登録後に授業形態等に変更がある場合には、NUCTの授業サイトで案内します。 | * If there is a change in the class form,etc. after registration, we will guide you on the NUCT class site. |
|
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | 少人数の場合は対面授業を重視する。Zoomなどを利用したオンライン授業では資料を事前に配布 | For small number of students, face-to-face seminar. Materials will be distributed in advance for online classes using Zoom etc. |
|
|