授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 文理の壁を越えて地球環境問題の解決に必要な視野を身につけるため、グローバル・ガバナンス・アーキテクチャの諸課題についての理解を深めることを目的とする。
【該当DP】DP2 |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | 【Aims】This seminar is aimed at enabling the students to deepen their understanding of global governance architecture in order to acquire the trans-disciplinary perspectives necessary to address global environmental issues.
【DP】DP2 |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | 授業終了時に学生は、国際組織が、各国政府のほか、多国籍企業や市民社会団体といったプライベート・アクターとEUなどの地域組織と連携するガバナンス過程について理解し、それにより環境ガバナンスに関して次世代の新しい学術領域を創造するために必要な政治学的な視野を身に付けることができる。 |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | 【Learning Outcomes】
At the end of the course, the students will be able to understand the governance process through which international organizations facilitate collaborations among national governments, private actors such as transnational corporations and civil society organizations, and regional organizations such as the EU, and thereby to acquire a political scientific perspective needed to create a new academic field concerning global environmental governance. |
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授業の内容や構成 Course Content / Plan | | この演習では、1)グローバル・ガバナンスにおける多中心的な構造に関する基本文献の輪読、及び2)各自が設定したガバナンス・アーキテクチャに関する研究テーマについて先行研究の紹介を行い、全員で議論する。また履修者は本セミナーで実施される研究倫理教育ガイダンスの受講を必須とする。 | All participants are required to attend the Guidance session on research ethics conducted as part of this seminar.
The students enrolled in this seminar are required to: 1) read the basic literature concerning poly-centric structures in global governance, and 2) to present literature reviews on the topics of their choice, which are related to the issues of governance architecture. |
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履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | 国際環境行政論セミナーAおよびBを予め履修することが本セミナーの履修条件となる。また本セミナーの受講生には、環境政治や環境法に関する他の講義(特に国際環境行政論)やセミナーも併せて受講することを強く奨励します。 | Global Environmental Governance Seminars A and B are prerequisites for this class. It is also highly recommended that the students take other courses in environmental politics and law as well as the lecture on global environmental governance. |
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成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | 口頭発表に基づき、グローバル・ガバナンス・アーキテクチャに関する基礎的な概念や理論を正しく理解しているかどうかを評価基準とする。 | The students will be evaluated on the basis of their understanding of basic concepts and theories concerning global governance architecture, based on their oral presentations. |
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教科書 Textbook | | 教科書は指定しないが、文献リストを授業の最初の時間に配布する。 | There is no assigned textbook. The list of assigned readings will be handed out at the first meeting of the class. |
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参考書 Reference Book | | ・ Deborah D. Avant et al., (2010) Who Governs the Globe? Cambridge University Press.
・ Darryl Reed et al., (2012) Business Regulation and Non-State Actors. Routledge.
・ John G. Ruggie, (2013) Just Business. Norton & Company.
・ Kenneth W. Abbott and Duncan Snidal, (2009)“Strengthening International Regulation Through Transnational New Governance: Overcoming the Orchestration Deficit,” Vanderbilt Journal of Transnational Law, Vol. 42.
その他授業中に適宜紹介する。各自の発表はパワーポイントもしくはレジュメを用意する。 | ・ Deborah D. Avant et al., (2010) Who Governs the Globe? Cambridge University Press.
・ Darryl Reed et al., (2012) Business Regulation and Non-State Actors. Routledge.
・ John G. Ruggie, (2013) Just Business. Norton & Company.
・ Kenneth W. Abbott and Duncan Snidal, (2009)“Strengthening International Regulation Through Transnational New Governance: Overcoming the Orchestration Deficit,” Vanderbilt Journal of Transnational Law, Vol. 42.
Additional readings will be assigned in class during the semester. The students are required to prepare either power point slides or presentation outlines. |
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課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | 受講生は、各授業までに指定された文献を講読し、また特定のテーマに関するプレゼンテーションの準備をすることを求められる。 | The students are required to do all the assigned readings before class and also to prepare for in-class presentations on certain topics. |
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注意事項 Notice for Students | | 授業の方法、スケジュール、および課題等についてはNUCT上でお知らせするので、必ず毎週授業の前までにNUCTをチェックすること。 | Please check NUCT at least once every week before each class to collect information on the format for the lecture, the class schedule, and the assignments. |
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授業言語 (資料) Language(s) for Materials | | |
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授業言語 (口頭) Language(s) for Instruction & Discussion | | |
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英語の質問への対応 English Question | | |
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授業開講形態等 Lecture format, etc. | | ※履修登録後に授業形態等に変更がある場合には、NUCTの授業サイトで案内します。 | * If there is a change in the class form,etc. after registration, we will guide you on the NUCT class site. |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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