授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 文献講読と個別報告を通じて、社会運動研究および環境社会学の分析視角を理解しそれを応用させて調査研究を遂行するための能力を養う。
【該当DP】DP2、DP4 |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | Through presentation and reading academic papers on social movements and environmental sociology this seminar aim to promote skills for demonstrating research.
DP2,DP4 |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | 社会学的な新規性と社会問題の解決を志向した、各自の研究課題を設定することができる。問題意識に即して社会運動研究または環境社会学の視角に基づく問いと仮説を設定し、質的調査を中心とした実証研究を自力でおこなうことができる。 |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | Sociological ability;
1 to set own study thesis with sociological originality and the orientation toward the solution of social problems.
2 to set research questions and hypotheses based on social movement theory and environmental sociology.
3 to conduct own empirical studies.
is developed. |
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授業の内容や構成 Course Content / Plan | | ①共通の文献の講読と、②参加者各自の研究テーマに関する個別報告をおこなう。
①では社会運動研究や環境社会学のなかでも特に質的調査によるものを中心に使用する。
また履修者は本セミナーで実施される研究倫理教育ガイダンスの受講を必須とする。 | 1.Reading literature on comparative study of social movements.
2.Presentations according to participants' issues.
All participants are required to attend the Guidance session on research ethics conducted as part of this seminar. |
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履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | |
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成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | ○ 文献の担当、個別報告の内容、ディスカッションへの貢献から評価します。
○ ディスカッションへの「貢献」とは、テーマへの理解を深めるような問いや意見を発することや、学んだ知識を発展的にもちいて問いに答えることや、他者の見解に対して建設的なコメントをすることなどを指します。
○ 期末レポートを70%、ディスカッションへの貢献を30%で点数をつけ、100点満点で60点以上を合格とします。 | - Evaluation is based on 1.the contributions to reading and discussions and 2.presentations of one's research
- The term “contributions to discussion” means:
Putting questions, which help further understanding of the issue.
Responding to questions with knowledge and information, which are treated in this lecture.
Making constructive comments on ideas of other students.
- The score above or equal to 60 is required for credits. |
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教科書 Textbook | | 初回の授業時に指示します。 | Notes are instructed in the first class. |
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参考書 Reference Book | | 授業の際に適宜指示します。 | The reading list will be announced in the class. |
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課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | 指定する文献を各授業前に読み、論点を整理しておくこと。 | Preparations for every class (reading paper on a certain issue) are required. |
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注意事項 Notice for Students | | |
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授業言語 (資料) Language(s) for Materials | | |
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授業言語 (口頭) Language(s) for Instruction & Discussion | | |
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英語の質問への対応 English Question | | |
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授業開講形態等 Lecture format, etc. | | 〇 基本的に対面での実施を予定していますが、対面授業への不安やその他の事情により非対面を希望する学生には、オンラインでの参加の機会を設けます。
〇 教室は追って連絡します。
〇 初回のみオンラインでおこないますので、受講予定者はかならず10月1日(金)までに青木にメールをください。
※履修登録後に授業形態等に変更がある場合には、NUCTの授業サイトで案内します。 | 〇 Basically, we plan to hold face-to-face class, but we will provide opportunities for students who wish to participate remote class(Zoom) due to anxiety about face-to-face class or other circumstances.
〇 The classroom will be announced later.
〇 Only the first time will be held remote(Zoom), so please be sure to send an email to Aoki by October 1st (Friday).
* If there is a change in the class form,etc. after registration, we will guide you on the NUCT class site. |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | ○ 教員への質問はNUCTを通じておこなってください。
○ 受講生間の意見交換もNUCTの「メッセージ」機能を通じておこなってください。 | ○ Ask questions to teacher through NUCT.
○ Exchange opinions between students through the "Message" function of NUCT.
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