時間割コード
Registration Code
0011509
科目区分
Course Category
基礎セミナー
First Year Seminar
科目名 【日本語】
Course Title
基礎セミナー
科目名 【英語】
Course Title
First Year Seminar
使用言語
Language Used in the Course
日本語
テーマ(基礎セミナーのみ)
Theme of First Year Seminar(First Year Seminar Only)
本読み「強化学習」
担当教員 【日本語】
Instructor
長谷川 浩 ○
担当教員 【英語】
Instructor
HASEGAWA Hiroshi ○
単位数
Credits
2
開講期・開講時間帯
Term / Day / Period
Ⅰ 月曜日 5時限
I Mon 5


授業の目的 【日本語】
Goals of the Course [JPN]
少人数のセミナーの形式で,大学で学び研究するための最も基本的なスキル(コモン・ベーシック)としての読み(文献調査,考察,検討),書き(まとめ,報告書作成),話す(討論,発表)を中心とした多面的な知的トレーニングを行います。さらに「知の探究のプロセス」と「学問の面白さ」を学び,自立的学習能力を身につけることを目的としています。教員の研究分野に応じて多様なテーマが用意されています。
授業の目的 【英語】
Goals of the Course [ENG]
This course is conducted in the form of a seminar with small groups.We will provide multifaceted intellectual training focused on reading (literature research, consideration, examination), writing (summary, report writing), and speaking (discussion, presentation) as the most basic skills (common basic) for learning and studying at university.Through this,our goal is to learn the "process of knowledge exploration" and "the fun of learning" and to acquire the independent learning ability.A wide various of themes are prepared according to the research field of the instructors.
授業の達成目標 【日本語】
Objectives of the Course [JPN]
本講義では、専門書を読破する経験を経て、強化学習に関する基礎知識を身につけることを最終目標とします。
授業の達成目標 【英語】
Objectives of the Course [ENG]
The goal this lecture is to acquire basic knowledge on Reinforcement Learning through in-turn explanations on chapters of the textbook.
教科書
Textbook
R.S.Sutton and A.G.Barto著/三上 貞芳訳, 強化学習, 森北出版, ISBN978-4627826618
課外学修等
Study Load (Self-directed Learning Outside Course Hours)
その週に勉強する章について事前の予習と事後の復習が必要です。特に担当章については内容を他の学生に説明できるまでに理解を十分に深める必要があります。
注意事項
Notice for Students
本授業に関するWebページ
Reference website for this Course
担当教員からのメッセージ
Message from the Instructor
実務経験のある教員等による授業科目(大学等における修学の支援に関する法律施行規則に基づくもの)
Courses taught by Instructors with practical experience
授業開講形態等
Lecture format, etc.
https://office.ilas.nagoya-u.ac.jp/2022-spring-course-time-table/