時間割コード
Registration Code
0011527
科目区分
Course Category
基礎セミナー
First Year Seminar
科目名 【日本語】
Course Title
基礎セミナー
科目名 【英語】
Course Title
First Year Seminar
使用言語
Language Used in the Course
日本語
テーマ(基礎セミナーのみ)
Theme of First Year Seminar(First Year Seminar Only)
AIが本当に役に立つのかを考える
担当教員 【日本語】
Instructor
大塚 真弘 ○
担当教員 【英語】
Instructor
OHTSUKA Masahiro ○
単位数
Credits
2
開講期・開講時間帯
Term / Day / Period
Ⅰ 月曜日 5時限
I Mon 5


授業の目的 【日本語】
Goals of the Course [JPN]
少人数のセミナーの形式で大学で学び研究するための最も基本的なスキル(コモン・ベーシック)としての読み(文献調査、考察、検討)、書き(まとめ,報告書作成)、話す(討論,発表)を中心とした多面的な知的トレーニングを行う。さらに「知の探究のプロセス」と「学問の面白さ」を学び,自立的学習能力を身につけることを目的とする。
本セミナーでは、最近よく耳にする「人工知能(AI)」や「機械学習」を題材として取り扱う。
授業の目的 【英語】
Goals of the Course [ENG]
This course is conducted in the form of a seminar with small groups. We will provide multifaceted intellectual training focused on reading (literature research, consideration, examination), writing (summary, report writing), and speaking (discussion, presentation) as the most basic skills (common basic) for learning and studying at university. Through this, our goal is to learn the "process of knowledge exploration" and "the fun of learning" and to acquire the independent learning ability.
In this seminar, we will discuss on the subjects related with "artificial intelligence" and "machine learning".
授業の達成目標 【日本語】
Objectives of the Course [JPN]
本セミナー中の議論やプレゼンテーションを通して、大学生としての自主的・積極的な学習能力を習得する。
授業の達成目標 【英語】
Objectives of the Course [ENG]
Through the discussions and presentations in this seminar, you will learn the ability to learn independently and proactively as university students.
教科書
Textbook
特に指定しない。ただし、セミナー中に適宜資料の配布もしくは紹介を行う。
課外学修等
Study Load (Self-directed Learning Outside Course Hours)
セミナー中に課した課題やプレゼンテーションの準備については、各自積極的に時間外に実施すること。
注意事項
Notice for Students
本授業に関するWebページ
Reference website for this Course
担当教員からのメッセージ
Message from the Instructor
実務経験のある教員等による授業科目(大学等における修学の支援に関する法律施行規則に基づくもの)
Courses taught by Instructors with practical experience
授業開講形態等
Lecture format, etc.
https://office.ilas.nagoya-u.ac.jp/2022-spring-course-time-table/