授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | この授業では、エスニックスタディのあらゆるトピックを取り上げ、多民族社会における人種問題、民族間関係を中心にする。 |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | The course presents theories of race and interethnic relations with a focus on multicultural societies. Class participants will also become familiar with new trends of immigration and minority policies of the developed countries.
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | この授業の目標は、「エスニシティ」、「多文化主義」、先進国の移民受入政策やマイノリティ政策などをめぐる諸問題を理解する上でエスニックスタディの理論的枠組みの基礎を身につけることにある。 |
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授業の内容や構成 Course Content / Plan | | 授業計画
1. グローバル時代における移民・エスニシティの研究1 Migrations and ethnic relations in the era of globalization 1 2. グローバル時代における移民・エスニシティの研究1 Migrations and ethnic relations in the era of globalization 2 3. 多民族国家におけるマイノリティ政策 Multi-ethnic nation and policies for minorities 1 Discussion 4. 多民族国家におけるマイノリティ政策 Multi-ethnic nation and policies for minorities 2 (America) 5. 文化多元主義/Multiculturalism as a way of effective intercultural communication (Canada and Australia) 6. Multiculturalism as a way of effective intercultural communication (Australia) 7. 多文化主義(ヨーロッパ)Multi-ethnic nation and policies for minorities 3 (Europe and new migrants) 8. ロシアとイスラム世界Multi-ethnic nation and policies for minorities 4 (Russia and Islamic World)1 9. ロシアとイスラム世界Multi-ethnic nation and policies for minorities 4 (Russia and Islamic World)2 10. 日本におけるエスニック・マイノリティEmerging Diversity of the Japanese Society : New migrants and overseas communities 11. 移住形態の多様化The transformation of migration patterns, migrant networks and globalization citizenship 12. 移住形態の多様化The transformation of migration patterns 2 13. エスニック・メディアからグローバル・メディアへFrom ethnic media to global media: ethnic media as a means for communication 14. 難民政策Policy for refugees and displaced persons 15. 総合ディスカッション/Conclusive discussion |
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履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | |
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成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | 授業への参加度(出席・意見・発表・質問)を50%、期末レポートを50%として評価する。
Grades will be determined on class attendance, class participation and preparation(50%) and final essay(50%).
60点以上を合格とする。
A score of 60 or more considered acceptable. |
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教科書・テキスト Textbook | | 毎回、ハンドアウトとリーディング・アサインメントを配布する。
Handouts and reading assignments will be provided at each lecture. |
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参考書 Reference Book | | 参考文献は、初回に指定する。
A list of references will be provided by the instructor. |
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課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | リーディングアサインメントを事前に配布する。
Reading assignments will be provided by the instructor in advance. |
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履修取り下げ制度(利用の有無)学部のみ Course withdrawal | | |
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備考 Others | | |
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授業開講形態等 Lecture format, etc. | | |
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