授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | (DP2, DP4)
本授業では、各学生の専門分野における最先端の知識を深めるとともに、自身の研究内容や関連する論文の紹介を通して科学的なコミュニケーション技術を向上させることを目的とする。DP2およびDP4に対応。 |
|
|
授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | (DP2, DP4)
This seminar aims that students acquire a deeper knowledge of the most recent advances in their field and improve their communication skills by presenting their own research or related scientific publications to a multidisciplinary audience. This class applies to DP2 and DP4. |
|
|
到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | 様々な研究分野について広範にかつより深く理解する。
自分自身の研究テーマについて理解を深める。
発表および科学コミュニケーショの技術を向上させる。 |
|
|
到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | To obtain broader and deeper understanding of various research topics.
To deepen understanding of their own research topic.
To improve presentation and scientific communication skills. |
|
|
授業の内容や構成 Course Content / Plan | | 参加者の研究進捗や最先端の研究に関する話題を報告し、出席者による議論を行う。環境システム、地質学、地球生物学、地球化学、宇宙化学、地球惑星物理学、生態学、地球惑星ダイナミクス、地球年代学、自然史学等のトピックから参加者の研究内容に従って選ぶ。
参加者はセミナーの内容をまとめるとともに専門用語について復習する。
本コースの一環として初回に研究倫理に関するガイダンスを行う。 | Research progress of each member and latest research topics will be reported and discussed among the participants. The topics will be chosen from the fields of environmental systems, geology and geobiology, geochemistry and cosmochemistry, earth and planetary physics, ecology, earth and planetary dynamics, and geochronology and natural history.
Participants are requested to summarize the content and to review techincal terms learned in a class.
All participants are required to attend the Guidance session on research ethics conducted as part of this seminar. |
|
|
履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | |
|
成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | セミナーにおける議論への参加(50%)および発表(50%)。 | Participation to discussion in a seminar (50%), presentation in a seminar (50%) |
|
|
教科書 Textbook | | 必要な資料はセミナーで配布し議論に使用する。 | Necessary material will be distributed in a seminar and used for discussion. |
|
|
参考書 Reference Book | | 別途指示する。 | To be recommended later. |
|
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | 受講生は研究進捗、発見、問題点などをまとめた発表を用意する。セミナーで行われた議論についてセミナー後に検討する。 | Students prepare their presentation to summarize their progress, findings, and problems. Discussion during the seminar should be considered after the seminar. |
|
|
注意事項 Notice for Students | | |
|
授業言語 (資料) Language(s) for Materials | | |
|
授業言語 (口頭) Language(s) for Instruction & Discussion | | |
|
英語の質問への対応 English Question | | 英語の質問を歓迎する。 | Questions in English are welcomed. |
|
|
授業開講形態等 Lecture format, etc. | | ※履修登録後に授業形態等に変更がある場合には、NUCTの授業サイトで案内します。 | * If there is a change in the class form,etc. after registration, we will guide you on the NUCT class site. |
|
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
|