授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 物質情報論セミナーII-eに引き続き,原子・分子の集合体における時間的空間的構造・運動・反応などの物質情報が機能発現へと統合・組織化されるメカニズムに関して,最先端の課題に対するシミュレーション技術の適用方法を理解し,課題の発見と解決プロセスの導出能力を定着・発展させる。 |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | Following Materials Informatics II-e, this course deals with simulation methods to state-of-the-art challenges concerning the mechanisms by which material information such as temporal spatial structure, motion, reaction, etc. in atomic and molecular assemblies are integrated and organized into the appearance of function. This course enhances the development of students’ skill in understanding how to apply these methods to state-of-the-art tasks and develops and fixes the abilities to discover tasks and to derive the solution process. |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | 終了時に,以下のことができるようになることを目標とする。
1)「授業の目的」で示したシミュレーション技術を用いた研究テーマを立案できる。
2)「授業の目的」で示したシミュレーション技術を用いた解決プロセスを立案できる。 |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | After studying all, student will be able to:
1) Propose research themes using the simulation methods indicated in the course purpose.
2) Derive the solution process using the simulation methods indicated in the course purpose. |
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授業の内容や構成 Course Content / Plan | | タンパク質や核酸を物質基盤とした生命現象や,産業分野における機能性物質・デバイス・システムの創成などに関する最新の研究について,テキスト・論文を輪読するとともに,研究動向や未解決の問題について調査・発表・議論する。国際学会等でも通用するプレゼンテーション能力を養うため,発表は適宜英語で行う。
〔計画〕
1. 「内容」で示した最新の研究について,テキストや論文などの題材を選ぶ。
2. 1で選んだ題材を用いて,輪講・議論を行う。
3. 研究動向や未解決の問題について調査・発表し,参加者全員で討論を行う。 | Each member gives a lecture in turn, for the sake of discussion, based on texts and papers describing the latest research about biological phenomena based on proteins and nucleic acids as substances and creation of functional materials, devices, and systems in industrial fields. We also conduct surveys, presentations, and discussions of the research trends and unsolved issues. In order to cultivate the presentation skills that are also accepted at international conferences etc., the presentation will be made in English as appropriate.
1. Select a subject in the latest research indicated above .
2. Each member gives a lecture in turn for the sake of discussion about the subject selected in 1.
3. Members discuss about the research trends and unresolved issues |
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履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | 特に履修条件は要しない。 | No registration requirements are required. |
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成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | プレゼンテーションや討論の適切さ60%,セミナーへの取組状況40%で評価し,合計100点満点で60点以上を合格とする。履修取り下げ制度は用いない。欠席回数が4回以上の場合は「W(欠席)」とする。 | Your final grade will be calculated according to the following process: the quality of the presentation and discussion (60%) and the contribution to the seminar (40%). To pass, students must earn at least 60 points out of 100. Students who do not intend to complete the course do not need to submit a course withdrawal request form. If a student is absent 4 times or more during the quarter, the final grade will be a “W”. |
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教科書・参考書 Textbook/Reference book | | 発表者が資料を作成し,配布する。教科書・参考文献は,必要に応じて指示する。 | The member in turn prepares materials and distributes them. |
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課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | プレゼンテーションの準備,資料作成。 | Preparation for presentation and of materials. |
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授業開講形態等 Lecture format, etc. | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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