授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 保健医療学分野(先端情報医療学領域と包括ケアサイエンス領域)における専門的研究課題に対し、主体的に研究計画の立案、実施、評価を行う能力を涵養し、博士論文の作成につなげることを目的とする。 |
|
|
授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | The aim of this course is to foster the ability to independently formulate, implement, and evaluate research plans for specialized research projects in the field of health care (Advanced Information Science and Comprehensive Care Science), leading to the creation of a doctor's thesis. |
|
|
到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | このコースでは学生が以下の知識、能力を身につけていることを目標とする。 1 研究領域の背景を理解し、研究計画の立案、解析手法を理解しできる。 2 解析結果について考察できる。 3 研究結果を口頭発表し、論文を書くことができる。 |
|
|
到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | At the end of the course, participants are expected to: 1) Understand the background of the research area, and understand research planning and analysis techniques. 2) Consider the analyzed results. 3) Present their own research and write papers. |
|
|
授業の内容や構成 Course Content / Plan | | 定期的に研究室ゼミを開催し、その中で週1回~隔週1回で研究進捗状況をプレゼンテーションしてもらいます。作業療法領域およびリハビリテーション領域の学術的発展に繋がる研究課題に関して、データ収集、分析など、研究の実践、指導を行い、論文指導を行う。
Through the seminars hold regularly, students present their research progress once a week to once every other week. |
|
|
履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | |
|
成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | ゼミ参加状況と内容について評価します。
Students are evaluated by participation status and content. |
|
|
教科書・テキスト Textbook | | 適宜、紹介します。
Will introduce in the seminar |
|
|
参考書 Reference Book | | 適宜、紹介します。
Will introduce in the seminar |
|
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | 学生は指導の適宜受けながら主体性を持って自身の研究を進めることが必要である。
It is necessary for students to carry out their own research with independence with appropriate guidance from the teacher. |
|
|
授業の進め方 How to proceed with the class | | |
|
注意事項 Notice for Students | | |
|
本授業に関する参照Webページ Reference website for this Course | | |
|
担当教員からのメッセージ Message from the Instructor | | |
|
使用言語 Language(s) for Instruction & Discussion | | |
|
授業開講形態等 Lecture format, etc. | | 基本的には対面で実施するが、状況により、対面・遠隔(オンデマンド・同時双方向の併用)とする。 *履修登録時に授業形態等に変更がある場合は、NUCTの授業サイトで案内します。 |
|
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | 対面または同時双方向でのセミナー時に質問を受け付ける。 |
|
|