授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 精神疾患について学習する。精神疾患の概要について学ぶことにより、精神状態を踏まえた臨床心理学研究および心理臨床実践を行う上で必要となる高度な専門的知見、ならびにリサーチスキルを身につけることを目的とする。 |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | This course deals with psychiatric disorders.The aim of this course is to help students acquire the necessary skills and professional knowledge to conduct clinical psychological researchs and psychological clinical practices based on psychiatric characteristecs. |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | 受講者が授業終了後に、以下の点についての知識・技能を身につけることを目的とする。・精神疾患の概念の理解が出来る。・精神疾患の各論についての概要および病態を理解し、診断評価をすることが出来る。・精神障害児・者に対する適切な支援を行うことができるようになる。 |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | The aim of this course is to help students get knowledge and skill of the following;・can understand concept of psychiatric disorders can understand outline and mechanism of specifics of psychiatric disorders, and diagnose and assess them can conduct appropriate support |
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授業の内容や構成 Course Content / Plan | | 授業は以下のような内容を行う。1.精神障害総論 2.精神障害各論(1)統合失調症(2)気分障害(3)不安症等(4)児童精神医学(5)発達障害 3.問診 4.支援方法 This course involve the folloing contents : 1. Outline 2. Specific (schizophrenia, mood disorders, anxiety disorders etc., child psychiatry, developmental disorders) 3. Interview method 4. Support method |
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履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | |
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成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | 評価の方法:出席および授業態度(50点満点)、レポート(50点満点)として総点で評価する。評価の基準:総点60点以上を合格とする。Assessed by attendant and attitude(50 points), and report(50 points).Criteria for passing is more than 60 points. |
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教科書・テキスト Textbook | | 特に定めない。授業中に資料を配付する。Not specific. Material is distributed during class. |
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参考書 Reference Book | | 授業中に適宜紹介する。Introduced as needed during class |
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課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | 授業中に指示する Instructed during lessons |
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注意事項 Notice for Students | | |
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他学部生、他専攻生、他研究科生の受講の可否 Propriety of other undergraduate students, other major students, and other graduate students attendance | | |
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授業開講形態等 Lecture format, etc. | | 対面を原則とする。状況により遠隔となった場合にはオンデマンド・同時双⽅向の併⽤とする In principle, face-to-face. If the situation requires remote use, on-demand and simultaneous dual directional use will be used. |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | ・教員への質問は、TACT 機能「メッセ ージ」により⾏うこと。 ・授業に関する受講学⽣間の意⾒交換は、TACT機能「メッセージ」により⾏うこと Students may ask questions to the teacher using the TACT "message" function. TACT "Messages" function for exchange of opinions among students. |
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