授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 産業組織論で近年重要度の高まっている消費者探索の研究を概観し、このトピックに関連するテーマで論文を執筆するために必要な知識を習得することを目的とする。 |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | The purpose is to overview the development of the study of consumer search, which has been important in Industrial Organization, and to acquire knowledge for doing research on the related theme. |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | 消費者探索の理論の概要を理解し、わかりやすく説明することができる。 比較的最近の研究論文を読みこなし、新しい論点を見出すことができる。 |
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授業の内容や構成 Course Content / Plan | | 1. Introduction 2. Search for Prices (Stigler) 3. Diamond Paradox (Diamond) 4. Classic Price Dispersion 1: firm heterogeneity (Reinganum) 5. Classic Price Dispersion 2: consumer heterogeneity (Varian) 6. Information Gatekeepers (Baye and Morgan) 7. Pandora Problem (Weitzman) 8. Search for Matching (Wolinsky) 9. Prominence in Consumer Search (Armstrong, Vickers and Zhou) 10. Summary of Empirical Studies 11. Student Paper Presentation 12. Student Paper Presentation 13. Student Paper Presentation 14. Student Paper Presentation 15. Student Paper Presentation |
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履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | |
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成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | 演習(50%)、レポート(50%)。演習はグループによる論文報告による。レポートは研究のプロポーザル(A4で3-5ページ)。到達目標にかんがみ、それぞれC評価以上を合格基準とする。 |
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教科書・参考書 Textbook/Reference Book | | |
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課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | 各講義の題材となっている論文や書籍を初回に指定し、それを予習、復習時に読むこと。 |
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注意事項 Notice for Students | | |
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授業開講形態等 Lecture format, etc. | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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質問への対応方法 Office hour | | |
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