授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 環境土木工学実習では,自由な発想のもと,環境土木工学に関連した課題の抽出と解決策を提案できるようになる.グループワークと自己学習による環境土木基礎知識やリーダーシップの素養を涵養する.
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | This course tries to extract and suggest the problems related to the Civil and Environmental Engineering. The main purpose of this course is to cultivate the basic knowledge of Civil and Environmental Engineering and quality of leadership through the group work and self-learning. The participants may take the initiative in solving problems. |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | 学生が主体となって,問題の選定,解決策の検討,調査・計測は,各系の教員によるアドバイスを受けながら進める.講義を通して以下の能力を習得する.
・自ら問題を発掘し,解決策を考究することができる能力.
・口頭および情報メディアを利用したわかりやすい説明ができる能力.
・周りとの調和を図りながら自発的に行動することができる能力. |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | Following abilities will be developed through the course.
- Ability to submit the problem and consider the solution by oneself.
- Ability to explain one's opinion.
- Ability to act spontaneously keeping harmony with the circumference. |
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バックグラウンドとなる科目【日本語】 Prerequisite Subjects | | 都市と文明の歴史,構造物と技術の発展,人間活動と環境,国土のデザインとプロジェクト |
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バックグラウンドとなる科目【英語】 Prerequisite Subjects | | History of City and Civilization, Development of Structure and Technology, Human Activities and Environment, National Planning and Construction Projects |
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授業の内容【日本語】 Course Content | | 以下のような流れのもと,学生が主体的となって,環境土木工学に関連した課題の抽出と解決策を提案する.
(1) 環境土木工学に関連した問題抽出
(2) 解決策の検討
(3) プレゼンテーション(取り組む問題と予想される解決方法について)
(4) 問題解決のための調査設計
(5) 調査・計測・実験
(6) 調査・計測・実験とデータの取りまとめ
(7) プレゼンテーション
授業時間外にも資料調査,調査・計測・実験,成果取りまとめを行う. |
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授業の内容【英語】 Course Content | | The content of this lecture is to cultivate the basic knowledge of Environmental Civil Engineering and quality of leadership through the group work and self-learning as listed below.
1. extract the problems related to the Environmental Civil Engineering
2. deliberation of the solution
3. presentation
4. survey design for the problem resolution
5. survey, measurement, and experiment
6. consensus of the opinion
7. final presentation
After-class hour will be used for (1) literature review, (2) surveys, measurements, and experiments, and (3) compilation of results. |
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成績評価の方法と基準【日本語】 Course Evaluation Method and Criteria | | 調査・計測・実験,ディスカッションへの取り組み姿勢や,中間発表,最終発表,ポスターの内容から総合的に評価する.目標に挙げた三点の基礎ができていれば合格とし,より高度な能力をもっておれば,程度に応じて成績に反映される.なお,全体で集まる必要のある時に無断で欠席した場合は単位を認めない. |
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成績評価の方法と基準【英語】 Course Evaluation Method and Criteria | | The grade will be determined based on the contribution to group activities and discussion, mid-term and final presentation, and poster presentation. Having fundamental skills listed in the objectives is a criterion to pass. Having advanced skills will be reflected in the grade. Absence without notice will disapprove of the credit. |
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履修条件・注意事項【日本語】 Course Prerequisites / Notes | | |
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履修条件・注意事項【英語】 Course Prerequisites / Notes | | No course requirements are specified.
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教科書【日本語】 Textbook | | |
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教科書【英語】 Textbook | | Materials will be distributed. |
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参考書【日本語】 Reference Book | | |
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参考書【英語】 Reference Book | | Materials to be introduced. |
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授業時間外学習の指示【日本語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | 配布資料を読んでおくこと.また,必要に応じてデータ分析・現地調査・説明資料作成を行なう.時間外の現地調査やグループワークに際しては事前に計画を教員に報告する. |
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授業時間外学習の指示【英語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | Review the handouts. Data analysis, field survey, and preparation of explanatory materials will be conducted as necessary. Students are expected to report their plans to the instructor in prior to any field surveys or group work outside of scheduled class periods. |
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使用言語【英語】 Language used | | |
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使用言語【日本語】 Language used | | |
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授業開講形態等【日本語】 Lecture format, etc. | | |
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授業開講形態等【英語】 Lecture format, etc. | | Classes will be given face-to-face. |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【日本語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【英語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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