授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 設計者として必要な専門知識と技術ばかりでなく、コミュニケーション能力、社会的責務、自主的・継続的に学習する能力を養う。また、現実の自然・人工・社会環境における問題点を多面的に把握分析した上で、設計課題を設定し、その課題を実現するためのプログラム・規模を策定し、また敷地を選定した上で、それらに基づき基本設計を行い、設計図書を作成する。
到達目標:設計図書を作成し、発表し、ディスカッションする能力が身に付く. |
|
|
授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | The aim of this studio and lecture is to foster not only technical knowledge and techniques needed for designers, but also communication ability, social responsibility and ability to learn independently and continuously. Each student is expected to analyze the issues of actual natural, built and social environments, set a design theme, develop a program and calculate size to realize the theme, select the site, conduct basic design and complete the drawings.
Goals: Documents and presentation and discussion can be realized. |
|
|
到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | 設計者として必要な専門知識と技術ばかりでなく、コミュニケーション能力、社会的責務、自主的・継続的に学習する能力を養う。また、現実の自然・人工・社会環境における問題点を多面的に把握分析した上で、設計課題を設定し、その課題を実現するためのプログラム・規模を策定し、また敷地を選定した上で、それらに基づき基本設計を行い、設計図書を作成する。
到達目標:設計図書を作成し、発表し、ディスカッションする能力が身に付く. |
|
|
到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | The aim of this studio and lecture is to foster not only technical knowledge and techniques needed for designers, but also communication ability, social responsibility and ability to learn independently and continuously. Each student is expected to analyze the issues of actual natural, built and social environments, set a design theme, develop a program and calculate size to realize the theme, select the site, conduct basic design and complete the drawings.
Goals: Documents and presentation and discussion can be realized. |
|
|
バックグラウンドとなる科目【日本語】 Prerequisite Subjects | | 空間設計工学及び演習第1・第2
建築設計及び演習第1・第2 |
|
|
バックグラウンドとなる科目【英語】 Prerequisite Subjects | | Space Design Workshop 1
Space Design Workshop 2
Architectural Design Workshop 1
Architectural Design Workshop 2 |
|
|
授業の内容【日本語】 Course Content | | 単体・複合建築、あるいは都市・地域計画について、受講者自らが課題を自由に設定して、プログラム策定、規模算定を行った後、基本設計を行い、その設計図書を作成、発表する。授業は、ガイダンス・スタジオ配属、課題・プログラム・規模・基本設計等のエスキス、中間講評会、合否判定講評会で構成される。
受講者は、エスキスで指摘されたことを基に、授業時間外にて課題制作を続け、次回のエスキスに臨むこと。 |
|
|
授業の内容【英語】 Course Content | | Each student will set a theme related to architectural and urban design on his/her own, develop a program, calculate size, conduct basic design, complete the drawings and make a presentation. The workshop consists of orientation, studio selection, esquisses, an interim jury and a final jury.
Students should continue to create assignments outside of class hours based on what was pointed out in esquisse, and face the next esquisse. |
|
|
成績評価の方法と基準【日本語】 Course Evaluation Method and Criteria | | 合否判定講評会に出された基本設計図書を、課題設定の着想、計画・デザイン、表現の3点で評価し、講評会での発表内容・態度なども勘案して、スタジオ担当教員が各自総合的に採点し、その平均点をもって成績とする。100点満点60点以上を合格とする。 |
|
|
成績評価の方法と基準【英語】 Course Evaluation Method and Criteria | | Presentation of the work in the jury. 60% is required for the credit by evaluating it based on conception planning and drawing level. |
|
|
履修条件・注意事項【日本語】 Course Prerequisites / Notes | | |
|
履修条件・注意事項【英語】 Course Prerequisites / Notes | | No registration requirements required |
|
|
教科書【日本語】 Textbook | | |
|
教科書【英語】 Textbook | | Text books will be announced by the advisers of each studio. |
|
|
参考書【日本語】 Reference Book | | |
|
参考書【英語】 Reference Book | | Text books will be announced by the advisers of each studio. |
|
|
授業時間外学習の指示【日本語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | 各スタジオでおこなうエスキス内容に基づいて、授業時間外に課題制作を進めること。 |
|
|
授業時間外学習の指示【英語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | Proceed with assignment production outside class hours based on the Esquisse content performed at each studio. |
|
|
使用言語【英語】 Language used | | |
|
使用言語【日本語】 Language used | | |
|
授業開講形態等【日本語】 Lecture format, etc. | | |
|
授業開講形態等【英語】 Lecture format, etc. | | Follow the instructions of each studio supervisor. |
|
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【日本語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【英語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
|