授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 特別講義と実習を通して、次のことが出来るようになる。
(1)細胞内動態の制御機構に関して理解を深めるとともにその機構を詳細に説明できる。
(2)自ら研究を立案して実行し、実験データを解釈する。 |
|
|
授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | With the successful completion of this course you will be able to:
(1) To deepen the understanding of the control mechanism of intracellular dynamics and explain the mechanism in detail.
(2) Create and execute a research on your own and interpret the experimental data. |
|
|
到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | (1)細胞内動態の制御機構に関して理解を深めるとともにその機構を詳細に説明できる。
(2)自ら研究を立案して実行し、実験データを解釈する。 |
|
|
到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | (1) To deepen the understanding of the control mechanism of intracellular dynamics and explain the mechanism in detail.
(2) Create and execute a research on your own and interpret the experimental data. |
|
|
授業の内容や構成 Course Content / Plan | | 答えが未知の斬新な課題を考え、小さな研究プロジェクトを5日間遂行します。教員の専門である「細胞内動態」などに関するいくつかの課題候補を初日に提示し、参加者との議論を通じて実験計画を練り上げます。
We carry out a small research project for five days, thinking about a novel problem whose answer is unknown. On the first day, we will present a few candidate projects regarding e.g. "intracellular dynamics", which is a specialty of faculty members, and work out an experimental plan through discussions with participants. |
|
|
履修条件 Course Prerequisites | | 本講義は2022年度に開講できなかった分を2023年4月に代わりに開講するものである。履修登録できるのは、2022年度の本講義に登録した学生と、菅島臨海実験所に常駐する学生のみとする。 |
|
|
関連する科目 Related Courses | | |
|
成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | 出席とレポート 授業の内容を正しく理解することが合格の基準である |
|
|
教科書・テキスト Textbook | | 教科書は指定しないが、毎回の授業で講義資料を配布する |
|
|
参考書 Reference Book | | |
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | |
|
注意事項 Notice for Students | | |
|
他学科聴講の可否 Propriety of Other department student's attendance | | |
|
他学科聴講の条件 Conditions of Other department student's attendance | | |
|
レベル Level | | |
|
キーワード Keyword | | |
|
履修の際のアドバイス Advice | | |
|
授業開講形態等 Lecture format, etc. | | |
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
|