授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 本授業では、研究室メンバーが毎週担当して1時間程度の発表とそれに伴う議論を通じて最先端の研究を批判的に評価する視野を養う。 |
|
|
授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | To learn how to critically evaluate recent research based on the presentation by members of the group and discussions on the subject for about an hour per week. |
|
|
到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | |
|
到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | To learn fundamentals of quark-hadron physics |
|
|
授業の内容や構成 Course Content / Plan | | 当該科目を履修する2年生は、研究室の主な研究テーマである「カイラル対称性」、「エキゾチックハドロン」、「高密度核物質」等から選択して論文を読み、自らの視点を加えてメンバーに発表する。さらに、修士論文の研究の成果をまとめ、修士論文の中間発表としてメンバーに発表する。また、それ以外の回では討論を通じてクォーク・ハドロン物理学の研究の出発点や研究の仕方を実地で学ぶ。
Second-year master course students give a presentation based on a research journal paper on a specific topic selected from "Exotic hadrons", "High-density nuclear matter", and so on. In the presentation, students should add their view point. In the other times, students listen to the presentation by other members, and attend discussions. Students learn starting points of the research on the quark-hadron physics and the way for performing research. |
|
|
履修条件 Course Prerequisites | | 履修要件は要さない
No special prerequisite |
|
|
関連する科目 Related Courses | | 関連する科目はない
No specific courses |
|
|
成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | 担当回の発表内容、及び各回の議論への取り組みを総合的に評価する。
Based on contribution to the discussions. |
|
|
教科書・テキスト Textbook | | 特に指定しないが、必要に応じて資料を配布する。
Material will be distributed at each lecture if necessary. |
|
|
参考書 Reference Book | | 適宜、指示する。
To be specified occasionally |
|
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | 適宜、指示する。
To be specified occasionally |
|
|
注意事項 Notice for Students | | |
|
他学科聴講の可否 Propriety of Other department student's attendance | | |
|
他学科聴講の条件 Conditions of Other department student's attendance | | |
|
レベル Level | | |
|
キーワード Keyword | | |
|
履修の際のアドバイス Advice | | |
|
授業開講形態等 Lecture format, etc. | | |
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
|