授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 発生学全般に関する最新の研究成果を学び、生命科学に対する理解力を深め、批判的思考力を養うことを目的とする。 |
|
|
授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | The purpose of this course is to learn the latest research results on developmental biology in general, deepen understanding of life science, and develop critical thinking skills. |
|
|
到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | この授業では受講者が終了時に授業で取り上げた研究成果の内容を理解し、それらを評価できる能力を身に着けていることを目標とする。 |
|
|
到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | The goal of this class is for students to be able to understand the content of the research results discussed in the class and to be able to evaluate them at the end of the class. |
|
|
授業の内容や構成 Course Content / Plan | | 予め指名された受講者が英文専門誌に掲載された最新の論文の内容を紹介し、受講者全員でその内容について議論する。取り上げる論文は主に発生学に関する内容から選ぶ。受講者全員が紹介される論文の内容を予習することが必要である。Students who are nominated in advance will introduce the contents of the latest paper published in English journals, and all the students will discuss the contents. Papers should be selected from developmental biology. It is necessary for all participants to check the contents of the paper to be introduced in advance.
第1-4回:教員による発生学に関する論文紹介と討論
第5-15回:修士課程学生による発生学に関する論文紹介と討論 |
|
|
履修条件 Course Prerequisites | | 大学卒レベルの分子生物学、遺伝学、生理学、発生学、生化学の知識
This course will be taught in Japanese. |
|
|
関連する科目 Related Courses | | |
|
成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | 授業内容を正しく理解し、授業で取り上げた研究成果を説明できることが合格の基準である。発表内容と討論への貢献を総合的して評価する。質問に答える発言や発表内容に関して積極的に討論する発言を貢献とする。 |
|
|
教科書・テキスト Textbook | | 特に指定しないが、毎回の授業で講義資料を配布する。 |
|
|
参考書 Reference Book | | Molecular Biology of the Cell
Essential Cell Biology |
|
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | |
|
注意事項 Notice for Students | | |
|
他学科聴講の可否 Propriety of Other department student's attendance | | |
|
他学科聴講の条件 Conditions of Other department student's attendance | | |
|
レベル Level | | |
|
キーワード Keyword | | |
|
履修の際のアドバイス Advice | | |
|
授業開講形態等 Lecture format, etc. | | |
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
|