授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 研究を進める上で基礎または参考となる文献の検索方法、読み方を学び、情報収集能力を涵養する。皆の前で文献内容を発表し、質疑応答に対応することにより、プレゼンテーション能力を涵養する。
皆の前で研究の背景と進捗状況、問題点などを発表し、ディスカッションする能力を涵養する。
達成目標
1.必要な文献情報を集めることができる。
2.文献の内容を理解し、それを皆にわかりやすく伝えることができる。
3.自分の研究内容をわかりやすく人に伝えることできる。
4.プレゼンテーション技術を習得し、実践できる。
5.質疑応答に的確に対応できる。 |
|
|
授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | Students learn how to refer and read articles to obtain information on research. Students introduce the contents of the articles and respond to questions. Students present background of their research themes and report their progress.
Goal
1. Students can obtain important references.
2. Students can understand the contents of the articles and explain them to others.
3. Students can explain results of their research to others.
4. Students acquire skill for presentation.
5. Students properly answer to questions at presentation. |
|
|
到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | 研究を進める上で基礎または参考となる文献の検索方法、読み方を学び、情報収集能力を涵養する。皆の前で文献内容を発表し、質疑応答に対応することにより、プレゼンテーション能力を涵養する。
皆の前で研究の背景と進捗状況、問題点などを発表し、ディスカッションする能力を涵養する。
達成目標
1.必要な文献情報を集めることができる。
2.文献の内容を理解し、それを皆にわかりやすく伝えることができる。
3.自分の研究内容をわかりやすく人に伝えることできる。
4.プレゼンテーション技術を習得し、実践できる。
5.質疑応答に的確に対応できる。 |
|
|
到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | Students learn how to refer and read articles to obtain information on research. Students introduce the contents of the articles and respond to questions. Students present background of their research themes and report their progress.
Goal
1. Students can obtain important references.
2. Students can understand the contents of the articles and explain them to others.
3. Students can explain results of their research to others.
4. Students acquire skill for presentation.
5. Students properly answer to questions at presentation. |
|
|
バックグラウンドとなる科目【日本語】 Prerequisite Subjects | | |
|
バックグラウンドとなる科目【英語】 Prerequisite Subjects | | Seminar on Biosystem Engineering (1A, 1B) |
|
|
授業の内容【日本語】 Course Content | | 1.英語論文紹介
2.研究内容報告
英語論文紹介と研究内容報告は、参加者全員が順番に行うので、自分の順番のときまでにプレゼンの準備を行うこと。 |
|
|
授業の内容【英語】 Course Content | | 1. Artilcle introduction
2. Presetation about progress in research
You will introduce recent academic papers and report on your research progress in order, so be sure to prepare for your presentation before your turn. |
|
|
成績評価の方法と基準【日本語】 Course Evaluation Method and Criteria | | 発表の準備状況(20%)、プレゼンテーション能力(30%)、質疑応答への対応力(30%)、宿題への取り組み(20%)から総合的に判断し,C評定以上を合格要件とする。 |
|
|
成績評価の方法と基準【英語】 Course Evaluation Method and Criteria | | Achievement score is evaluated by effort for preparation (20%), presentation (30%), response to questions (30%), and results of homework (20%). |
|
|
履修条件・注意事項【日本語】 Course Prerequisites / Notes | | |
|
履修条件・注意事項【英語】 Course Prerequisites / Notes | | |
|
教科書【日本語】 Textbook | | |
|
教科書【英語】 Textbook | | We introduce articles or textbooks as appropriate as the seminar progresses. |
|
|
参考書【日本語】 Reference Book | | |
|
参考書【英語】 Reference Book | | "Seikagakujiten" Tokyo Kagakudojin |
|
|
授業時間外学習の指示【日本語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | |
|
授業時間外学習の指示【英語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | Always grasp the latest research trends by searching research papers. |
|
|
使用言語【英語】 Language used | | |
|
使用言語【日本語】 Language used | | |
|
授業開講形態等【日本語】 Lecture format, etc. | | |
|
授業開講形態等【英語】 Lecture format, etc. | | |
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【日本語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【英語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
|