授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 計算材料科学に関する基礎的文献を輪読し、関連分野の研究動向について理解を深める。 |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | In this seminar, students read the recent papers on the computational and experimental materials design in the field of materials science and engineering, and make a presentation each other to deeply understand the recent development of this field. |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | 本セミナーの到達目標は、以下のようにまとめられる。
1.材料科学におけるモデリング・シミュレーションの専門知識がわかる。
2.先進材料の設計・開発に対して提案ができる。 |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | The goals of this seminar are 1) to understand the approaches of modeling and simulation in materials science, and 2) to be able to propose ideas for improving advanced materials. |
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バックグラウンドとなる科目【日本語】 Prerequisite Subjects | | |
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バックグラウンドとなる科目【英語】 Prerequisite Subjects | | Basics of Design Engineering on Electronic Structures and Functions |
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授業の内容【日本語】 Course Content | | 輪講による相互のプレゼンテーション形式
内容:材料科学におけるモデリング・シミュレーションの基礎と応用 |
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授業の内容【英語】 Course Content | | Presentations in turn.
Subject: Fundamentals and applications of modeling and simulation in materials science |
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成績評価の方法と基準【日本語】 Course Evaluation Method and Criteria | | 成績評価は、以下の方法で行う。
・輪講への出席状況と受講態度 50%
・発表の内容と質疑応答のレベル 50%
により総合的に判定する。
基礎的な問題を適切に扱うことができれば合格とし、より高度な問題を扱うことができれば、それに応じて成績に反映させる。 |
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成績評価の方法と基準【英語】 Course Evaluation Method and Criteria | | Your overall grade in the seminar will be decided based on the following:
・Attendance and attitude (question and answer) in seminar: 50%
・Presentation and discussion: 50%
Students can earn credits if they can properly deal with basic problems. If students can handle more difficult problems, they will get better grades. |
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履修条件・注意事項【日本語】 Course Prerequisites / Notes | | |
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履修条件・注意事項【英語】 Course Prerequisites / Notes | | There is no requirement to take this course. |
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教科書【日本語】 Textbook | | |
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教科書【英語】 Textbook | | Textbooks are not used. Handouts will be provided as needed. |
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参考書【日本語】 Reference Book | | ・D. Raabe, Computational Materials Science (Wiley-VCH, 1998).
・E. Kaxiras, Atomic Electronic Structure Solids (Cambridge Univ. Press, 2003).
・D. Frenkel and B. Smit, Understanding Molecular Simulation: From Algorithms to Applications (Academic Press, 2002). |
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参考書【英語】 Reference Book | | ・D. Raabe, Computational Materials Science (Wiley-VCH, 1998).
・E. Kaxiras, Atomic Electronic Structure Solids (Cambridge Univ. Press, 2003).
・D. Frenkel and B. Smit, Understanding Molecular Simulation: From Algorithms to Applications (Academic Press, 2002). |
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授業時間外学習の指示【日本語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | 毎回の授業前に、配付資料を読んでおくこと。事後学習として課題が課された場合は期日までに取り組み、小レポートとして提出すること。 |
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授業時間外学習の指示【英語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | Read the handouts before each class. If an assignment is given, work on it by the due date and submit it as a short report. |
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使用言語【英語】 Language used | | |
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使用言語【日本語】 Language used | | |
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授業開講形態等【日本語】 Lecture format, etc. | | 授業は対面・遠隔の併用で行う。遠隔授業はZoomで行う。 |
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授業開講形態等【英語】 Lecture format, etc. | | Classes will be conducted both face-to-face and remotely. Remote classes will be conducted via Zoom. |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【日本語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【英語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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