授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 計算材料科学に関する基礎的文献を輪読し、関連分野の研究動向について理解を深める。 |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | In this seminar, students read the recent papers on the computational and experimental materials design in the field of materials science and engineering, and make a presentation each other to deeply understand the recent development of this field. |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | 本セミナーの到達目標は、以下のようにまとめられる。
1.材料科学におけるモデリング・シミュレーションの専門知識がわかる。
2.先進材料の設計・開発に対して提案ができる。
3.質問に対して、専門家として適切な受け答えができる。 |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | The goals of this seminar are 1) to understand the approaches of modeling and simulation in materials science, 2) to be able to propose ideas for improving advanced materials, and 3) to be able to appropriately answer the research questions as a specialist in the field. |
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バックグラウンドとなる科目【日本語】 Prerequisite Subjects | | |
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バックグラウンドとなる科目【英語】 Prerequisite Subjects | | Basics of Design Engineering on Electronic Structures and Functions |
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授業の内容【日本語】 Course Content | | 輪講による相互のプレゼンテーション形式
内容:材料科学におけるモデリング・シミュレーションの基礎と応用 |
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授業の内容【英語】 Course Content | | Presentations in turn.
Subject: Fundamentals and applications of modeling and simulation in materials science |
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成績評価の方法と基準【日本語】 Course Evaluation Method and Criteria | | 成績評価は、以下の方法で行う。
・輪講への出席状況と受講態度 50%
・発表の内容と質疑応答のレベル 50%
により総合的に判定する。
基礎的な問題を適切に扱うことができれば合格とし、より高度な問題を扱うことができれば、それに応じて成績に反映させる。 |
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成績評価の方法と基準【英語】 Course Evaluation Method and Criteria | | Your overall grade in the seminar will be decided based on the following:
・Attendance and attitude (question and answer) in seminar: 50%
・Presentation and discussion: 50%
Students can earn credits if they can properly deal with basic problems. If students can handle more difficult problems, they will get better grades. |
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履修条件・注意事項【日本語】 Course Prerequisites / Notes | | |
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履修条件・注意事項【英語】 Course Prerequisites / Notes | | There is no requirement to take this course. |
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教科書【日本語】 Textbook | | |
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教科書【英語】 Textbook | | Textbooks are not used. Handouts will be provided as needed. |
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参考書【日本語】 Reference Book | | ・D. Raabe, Computational Materials Science (Wiley-VCH, 1998).
・E. Kaxiras, Atomic Electronic Structure Solids (Cambridge Univ. Press, 2003).
・D. Frenkel and B. Smit, Understanding Molecular Simulation: From Algorithms to Applications (Academic Press, 2002). |
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参考書【英語】 Reference Book | | ・D. Raabe, Computational Materials Science (Wiley-VCH, 1998).
・E. Kaxiras, Atomic Electronic Structure Solids (Cambridge Univ. Press, 2003).
・D. Frenkel and B. Smit, Understanding Molecular Simulation: From Algorithms to Applications (Academic Press, 2002). |
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授業時間外学習の指示【日本語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | 毎回の授業前に、配付資料を読んでおくこと。事後学習として課題が課された場合は期日までに取り組み、小レポートとして提出すること。 |
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授業時間外学習の指示【英語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | Read the handouts before each class. If an assignment is given, work on it by the due date and submit it as a short report. |
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使用言語【英語】 Language used | | |
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使用言語【日本語】 Language used | | |
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授業開講形態等【日本語】 Lecture format, etc. | | 授業は対面・遠隔の併用で行う。遠隔授業はZoomで行う。 |
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授業開講形態等【英語】 Lecture format, etc. | | Classes will be conducted both face-to-face and remotely. Remote classes will be conducted via Zoom. |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【日本語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【英語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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