授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | テラヘルツ工学の基礎から応用に関する知識および実験技術等についての能力を最大限高めることができる。達成目標は、テラヘルツ波に関する実験に必要とされる能力を十分に獲得できることとする。 |
|
|
授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | The purpose is to maximize students' skills in knowledge of terahertz engineering from basic to applied knowledge and experimental techniques. The goal is to sufficiently acquire the required performance for experiments on terahertz waves. |
|
|
到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | テラヘルツ工学の基礎から応用に関する知識および実験技術等についての能力を最大限高めることができる。達成目標は、テラヘルツ波に関する実験に必要とされる能力を十分に獲得できることとする。 |
|
|
到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | The purpose is to maximize students' skills in knowledge of terahertz engineering from basic to applied knowledge and experimental techniques. The goal is to sufficiently acquire the required performance for experiments on terahertz waves. |
|
|
バックグラウンドとなる科目【日本語】 Prerequisite Subjects | | テラヘルツ波研究のバックグラウンドとなる知識は広範囲のため、特に指定しない |
|
|
バックグラウンドとなる科目【英語】 Prerequisite Subjects | | Background knowledge of terahertz wave research is extensive, so not specified. |
|
|
授業の内容【日本語】 Course Content | | テラヘルツ工学の基礎から応用に関する知識および実験技術を伝授する。 毎週2人ずつ実験について発表を行い、その内容を教員および院生が主体となってディスカッションする。発表者は十分に事前準備を行い、分野外の学生にも理解しやすいスライド・資料を用意し、意義深いディスカッションに発展するよう心掛ける。 |
|
|
授業の内容【英語】 Course Content | | Knowledge and experimental techniques of terahertz engineering from basic to applied will be taught. Each week, two students will give a presentation on their experiments, which will be discussed by the faculty and graduate students. The presenters will prepare well in advance and prepare slides and materials that are easy to understand for students outside the field, so that the discussion will be meaningful. |
|
|
成績評価の方法と基準【日本語】 Course Evaluation Method and Criteria | | 評価方法 高いレベルの実験と考察を重要視する。セミナーにおける口頭発表とそれに対する質疑応答により、目標達成度を評価する。100点満点で60点以上を合格とする。 |
|
|
成績評価の方法と基準【英語】 Course Evaluation Method and Criteria | | A high level of experimentation and discussion will be emphasized. Students will be evaluated on their achievement of the objectives through oral presentations and question-and-answer sessions in the seminar. 60 points or more on a 100-point scale is a passing grade. |
|
|
履修条件・注意事項【日本語】 Course Prerequisites / Notes | | |
|
履修条件・注意事項【英語】 Course Prerequisites / Notes | | No course requirements are required.
|
|
|
教科書【日本語】 Textbook | | |
|
教科書【英語】 Textbook | | Technical books and literature will be provided in the seminar as appropriate. |
|
|
参考書【日本語】 Reference Book | | |
|
参考書【英語】 Reference Book | | Technical books and literature will be provided in the seminar as appropriate. |
|
|
授業時間外学習の指示【日本語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | 平日は毎日3時間程度のセミナー活動(研究活動)を地道に継続することが望ましい。
|
|
|
授業時間外学習の指示【英語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | It is desirable to steadily continue seminar activities (research activities) for about 3 hours every weekday.
|
|
|
使用言語【英語】 Language used | | |
|
使用言語【日本語】 Language used | | |
|
授業開講形態等【日本語】 Lecture format, etc. | | 講義は原則対面だが、コロナの状況によってTeamsのゼミ形式にする。
学生の意見交換の機会は対面またはTeamsにより十分に確保される。 |
|
|
授業開講形態等【英語】 Lecture format, etc. | | In principle, lectures will be face-to-face, but depending on the situation in Corona, they may take the form of seminars with Teams.
Students will have ample opportunity to exchange opinions either face-to-face or through Teams. |
|
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【日本語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【英語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
|