授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 本セミナーでは、受講生が気候変動、少子高齢化社会下における文化的で安心・安心な国土の創生を可能にする技術・制度・政策、すなわち国土デザインに関する先進的方法論について文献等にあたって調査し,自らの考えに基づいて批判的に理解し,他者に伝える能力を養うことを目的とする。学生の国際的な発表・討議能力を高めることも目的の一つとする。本講義を通して、学術論文の要点を的確に把握し、その内容を簡潔に要約できるようになることを目標とする。 |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | Students cultivate a capacity for understanding and expressiveness related to methodologies to create cultural, safe and secure regional and infrastructure design under the climate change and the aging society, in which technologies, institutions and policy measures are discussed within the scope of regional design, economy and public policy analysis. The goal of this lecture is for students to be able to accurately grasp the main points of academic papers and to be able to concisely summarize their contents. |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | 本セミナーでは、受講生が気候変動、少子高齢化社会下における文化的で安心・安心な国土の創生を可能にする技術・制度・政策、すなわち国土デザインに関する先進的方法論について文献等にあたって調査し,自らの考えに基づいて批判的に理解し,他者に伝える能力を養うことを目的とする。学生の国際的な発表・討議能力を高めることも目的の一つとする。本講義を通して、学術論文の要点を的確に把握し、その内容を簡潔に要約できるようになることを目標とする。 |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | Students cultivate a capacity for understanding and expressiveness related to methodologies to create cultural, safe and secure regional and infrastructure design under the climate change and the aging society, in which technologies, institutions and policy measures are discussed within the scope of regional design, economy and public policy analysis. The goal of this lecture is for students to be able to accurately grasp the main points of academic papers and to be able to concisely summarize their contents. |
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バックグラウンドとなる科目【日本語】 Prerequisite Subjects | | |
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バックグラウンドとなる科目【英語】 Prerequisite Subjects | | Urban and Regional Planning |
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授業の内容【日本語】 Course Content | | 学生が自主的に国内外を問わず、国土デザインに関する先進的な文献・論文を収集・購読し、その成果を英語で発表し、教員を交えた学生内の議論を行う。
各講義では受講生1~2名が発表を行い、担当する学生は事前に発表準備を行う。 |
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授業の内容【英語】 Course Content | | Students review and collect the relevant advanced and recent literatures related to methodologies to create cultural, safe and secure region and infrastructure. The results are presented and discussed together with students and the supervisor. In each lecture, one or two students will give a presentation, and the student prepare the presentation in advance. |
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成績評価の方法と基準【日本語】 Course Evaluation Method and Criteria | | セミナーにおける発表と討議能力により評価する。
各文献の要点について適切な理解のもと的確なサマリーができていることを合格の基準とする。
毎回必ず出席することが単位取得の要件である。 |
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成績評価の方法と基準【英語】 Course Evaluation Method and Criteria | | Students are evaluated based on their presentation and discussion skills and their ability to present and discuss in the seminar. Students will be required to have an appropriate understanding of the main points of each literature and be able to provide an accurate summary.
Attendance at each seminar is a requirement for receiving credit. |
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履修条件・注意事項【日本語】 Course Prerequisites / Notes | | ・履修条件は要しない。
・本講義を受講する場合は担当教員へ事前に連絡すること.
・授業は対面・遠隔の併用で行う。遠隔の場合はZoomを用いて行う。
・ZoomのURLは事前にメールまたNUCTで通知する.
・教員への質問及び授業に関する受講生間の意見交換は講義中に行う. |
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履修条件・注意事項【英語】 Course Prerequisites / Notes | | No course requirements are required.
If you take this course, please inform the instructor.
The class will be conducted off-line or remotely using Zoom.
The URL of Zoom will be informed to the students by e-mail.
All questions and exchanges will take during the lectures. |
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教科書【日本語】 Textbook | | The Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) is the United Nations body for assessing the science related to climate change: https://www.ipcc.ch/ |
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教科書【英語】 Textbook | | The Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) is the United Nations body for assessing the science related to climate change: https://www.ipcc.ch/ |
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参考書【日本語】 Reference Book | | Intergovernmental Panel on Climate Change(IPCC): Fifth Assessment Report (AR5), 2014, http://www.ipcc.ch/index.html.
Maggie Black, Jannet KingThe: Atlas of Water: Mapping the World's Most Critical Resource, University of California Press(2009) |
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参考書【英語】 Reference Book | | Intergovernmental Panel on Climate Change(IPCC): Fifth Assessment Report (AR5), 2014, http://www.ipcc.ch/index.html.
Maggie Black, Jannet KingThe: Atlas of Water: Mapping the World's Most Critical Resource, University of California Press(2009) |
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授業時間外学習の指示【日本語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | |
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授業時間外学習の指示【英語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | Preparation of Presentation Materials |
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使用言語【英語】 Language used | | |
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使用言語【日本語】 Language used | | |
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授業開講形態等【日本語】 Lecture format, etc. | | |
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授業開講形態等【英語】 Lecture format, etc. | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【日本語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【英語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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