授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 地球環境の物質的側面を理解するための、海洋化学、地球化学の応用について学ぶ。【DP1】 |
|
|
授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | Understanding the relation between global environment and the geochemical cycle on earth's surface.【DP1】 |
|
|
到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | 地球環境を支配する要因の一つである炭素・窒素循環と生物活動との関係を理解できるようになる。 |
|
|
到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | You will be able to understand the relationship between the carbon / nitrogen cycle, which is one of the factors that control the global environment, and biological activities. |
|
|
授業の内容や構成 Course Content / Plan | | 1:地球環境と地球表層の炭素循環 2:地球環境と地球表層の窒素循環 3:海と環境 4:海洋における有機物の生成と分解 5:水の化学的性質 | 1: Global environment and carbon cycle on earth's surface 2: Global environment and nitrogen cycle on earth's surface 3: Ocean and Environment 4: Production and decomposition of marine organic matter 5: Chemical characteristics of water |
|
|
履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | 原則的に物質循環科学を受講し、物質循環科学の基礎を習得している修士2年次学生のために開講する。 | This course is offered for second-year master's students who have taken the Biogeochemical Cycle. |
|
|
成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | 出席状況、課題提出内容、等を総合的に判断する。 | Student's grades are determined on the basis of the results of class performance and report submissions. |
|
|
教科書 Textbook | | 市販されていない独自資料なので、講義時に配布します。 | Will be distributed in the class. |
|
|
参考書 Reference Book | | 物質循環科学の講義プリント | Lecture Materials for Biogeochemical Cycle |
|
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | 物質循環科学の復習 | Review Biogeochemical Cycle |
|
|
注意事項 Notice for Students | | |
|
授業言語 (資料) Language(s) for Materials | | |
|
授業言語 (口頭) Language(s) for Instruction & Discussion | | |
|
英語の質問への対応 English Question | | |
|
授業開講形態等 Lecture format, etc. | | ※履修登録後に授業形態等に変更がある場合には、TACTの授業サイトで案内します。 | * If there is a change in the class form,etc. after registration, we will guide you on the TACT class site. |
|
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
|