授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 木質細胞の組織構造、環境応答、構成成分の生合成、およびイメージング技術などについて、基礎的な知識と理論を習得する。 |
|
|
授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | Obtain basic knowledge about wood cytology with concerning the tissue structure, environmental response, biosynthesis, and imaging techniques for the components. |
|
|
到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | 木質細胞の組織構造、環境応答、構成成分の生合成およびイメージング技術などに関わる基礎的な知識と理論を習得し、論理的思考能力を身につけ、課題解決能力を養成する。 |
|
|
到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | Develop logical thinking and problem-solving abilities by acquiring basic knowledge and theories related to tissue structure, environmental response, biosynthesis of components, and imaging techniques of wood cells. |
|
|
授業の内容や構成 Course Content / Plan | | ・樹木の組織構造と環境応答 ・樹木内成分の生合成 ・樹木内成分の分布可視化 | - Tissue structure and environmental response of trees - Biosynthesis of tree components - Visualization of the distribution of tree components |
|
|
履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | バイオマス科学特論 | Advanced Biomass Science |
|
|
成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | 毎回の授業への取り組みとレポートにより評価する。 バイオマス科学に関する基盤的な知識と理論を正しく理解していることを合格の基準とする。 | Evaluated based on their efforts in each class and on their reports. The criterion for passing the course is a correct understanding of the basic knowledge and theory of biomass science. |
|
|
教科書 Textbook | | 適宜配布する。 | Documents will be distributed at the lecture. |
|
|
参考書 Reference Book | | 適宜紹介する。 | Books will be introduced at the lecture as appropriate. |
|
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | 講義時に指示する。 | Instructions will be given at the lecture. |
|
|
注意事項 Notice for Students | | 講義時に指示する。 | Instructions will be given at the lecture. |
|
|
授業言語 (資料) Language(s) for Materials | | |
|
授業言語 (口頭) Language(s) for Instruction & Discussion | | |
|
英語の質問への対応 English Question | | 口頭あるいはメールで英語にて対応する | Reply by English by oral or Email. |
|
|
授業開講形態等 Lecture format, etc. | | |
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
|