授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 気候および関連プロセスについての科学的な理解を深めることを目的とする。本セミナーでは学生本人の研究の計画、進捗状況、および成果の発表や、関連分野の論文紹介を通して研究の背景や実情を学ぶ。(DP2) |
|
|
授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | The aim of this class is to deepen the scientific understanding of the earth's climate and related physics/chemical processes. The seminar A is particularly focused on acquiring presentation skills on issues such as academic backgrounds and research methods. (DP2) |
|
|
到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | セミナーAでは、特に研究の基礎となる学問的背景や研究手法などがセミナー参加者全員にわかるように発表する。また、発表論文を紹介するレジュメ資料を作成することで、文章表現など論文作成に必要な技術を身につける。セミナー2Aは2時限続きの2時限目である。 |
|
|
到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | At Seminar A, we will make presentations so that all seminar participants can understand the academic background and research methods that are the basis of research. In addition, by creating resume materials that introduce the published papers, you will acquire the skills necessary for writing papers, such as sentence expression. Seminar 2A is the second period of two periods. |
|
|
授業の内容や構成 Course Content / Plan | | 1.概要紹介 2-14.研究発表と論文紹介、および討論 15.セミナー総括 また履修者は本セミナーで実施される研究倫理教育ガイダンスの受講を必須とする。 | * Types of aerosol * Observation of aerosols * Evaluation and interpretation of aerosol observation All participants are required to attend the Guidance session on research ethics conducted as part of this seminar. |
|
|
履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | 気候科学分野の研究を実施(または予定)していること。関連する科目:大気物理化学 | Students must be engaged in studies in climate science. Other related class: Atmospheric Physics and Chemistry |
|
|
成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | レジュメの作成(30%)、発表内容(30%)、討論への参加状況(40%) | Academic evaluation and credits will be based on skills and achievements of making regimens (30%), presetantion (30%), and attitude/behaviour in the seminar (40%). |
|
|
教科書 Textbook | | 発表準備に際しては、関連する文献も含めて予習してレジュメを作成し、クラス全体が議論に参加しやすいよう工夫すること。教員が適宜教科書を提示する場合もある。 | not specified |
|
|
参考書 Reference Book | | 参考事項:発表準備に際しては、関連する文献も含めて予習してレジュメを作成し、クラス全体が議論に参加しやすいよう工夫すること。 | not specified |
|
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | セミナーでのプレゼン準備等、課題を課す。 | Students are required to make presentations in the seminar. |
|
|
注意事項 Notice for Students | | |
|
授業言語 (資料) Language(s) for Materials | | |
|
授業言語 (口頭) Language(s) for Instruction & Discussion | | |
|
英語の質問への対応 English Question | | |
|
授業開講形態等 Lecture format, etc. | | ※履修登録後に授業形態等に変更がある場合には、TACTの授業サイトで案内します。 | * If there is a change in the class form,etc. after registration, we will guide you on the TACT class site. |
|
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
|