授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 地球規模の環境問題について、修得した知識をもとに深く思考し、果敢に取り組むことができる必要がある。本セミナーは、生物地球化学とその関連分野の包括的な知識の習得を目的として実施する。【DP2・DP4】 |
|
|
授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | This seminar introduces biogeochemistry and related skills to students taking this course.【DP2・DP4】 |
|
|
到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | 地球規模の環境問題を生物地球化学の立場からとらえることにより、環境問題を解決に導くための生物地球化学的な技術や知識を習得する。また生物地球化学に関する最先端の論文読解、論文作成、成果発表に必要となる基礎的なスキルを身につける。 |
|
|
到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | Students will be able to clearly explain the structure and design of biogeochemistry at the end of the course. |
|
|
授業の内容や構成 Course Content / Plan | | 炭素・窒素・リン等の親生物元素について,海洋や陸域環境における親生物元素と生物活動とのかかわりについて考察する。特に有機体を構成する炭素・窒素について,海洋や陸域での無機態炭素・窒素の利用様式や有機物の生産様式,更に生産された有機物の分解過程について,環境の違いによるそれらの特徴を学生自らが解析する。 なお、履修者は本セミナーで実施される研究倫理教育ガイダンスの受講を必須とする。 | Dynamics of bio-elements (e.g., carbon, nitrogen and phosphorus) in marine and terrestrial environments are discussed in relation to the biological activity. Participants of the seminar are asked to follow up particular questions raised from the discussion, for examples, questions on how does the ecosystem transfer inorganic carbon and nitrogen to organic matter and vice versa, what kinds of similarity and difference are there in the dynamics between marine and terrestrial environments and why? All participants are required to attend the Guidance session on research ethics conducted as part of this seminar. |
|
|
履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | 物質循環科学セミナー1Cとの同時履修が望ましい。 | It would be better to attend Seminar on Biogeochemical Cycle 1C as well. |
|
|
成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | 出席(40%)および発表内容(発表資料の作成、討論への参加状況を含む)(60%)から判定する。 | Students will be evaluated according to seminar participation (40%) and presentation in the class (60%). A minimum grade of C in every category is necessary to receive a passing grade. |
|
|
教科書 Textbook | | 教科書は指定しないが、毎回の授業に先立ち講義資料を配付する。 | There is no designated textbook, but lecture materials will be handed out at every class. |
|
|
参考書 Reference Book | | 参考書は指定しないが、毎回の授業に先立ち講義資料を配付する。 | There is no designated textbook, but lecture materials will be handed out at every class. |
|
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | 毎回の授業前に指定資料を読んでおくこと。 | Students should read the specified lecture materials before attending class. |
|
|
注意事項 Notice for Students | | |
|
授業言語 (資料) Language(s) for Materials | | |
|
授業言語 (口頭) Language(s) for Instruction & Discussion | | |
|
英語の質問への対応 English Question | | |
|
授業開講形態等 Lecture format, etc. | | ※履修登録後に授業形態等に変更がある場合には、TACTの授業サイトで案内します。 | * If there is a change in the class form,etc. after registration, we will guide you on the TACT class site. |
|
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | 対面で実施 | This seminar will be done by a Face-to-face. |
|
|