授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 文理の壁を越えて地球環境問題の解決に必要な視野を身につけるため、特定の地球環境問題のガバナンス課題についてオリジナルな研究をデザインすることを目的とする。
【該当DP】DP2 |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | 【Aims】This seminar is aimed at enabling the students to design their original research in order to acquire the trans-disciplinary perspectives necessary to address global environmental issues. 【DP】DP2 |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | 授業終了時に学生は、特定の地球環境問題のガバナンス課題に関して新たな科学的知見を提供することができる。 |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | 【Learning Outcomes】 At the end of the course, the students will be able to produce new scientific knowledge concerning global environmental governance. |
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授業の内容や構成 Course Content / Plan | | この演習では、1)リサーチデザインに関する基本文献を輪読し、2)各自が設定したガバナンス課題に関するリサーチデザインを共有・クリティークする。また履修者は本セミナーで実施される研究倫理教育ガイダンスの受講を必須とする。 | All participants are required to attend the Guidance session on research ethics conducted as part of this seminar.
The students enrolled in this seminar are required to: 1) read the basic literature concerning research design, and 2) to share and critique their research design on the governance issue of their choice among themselves. |
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履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | 国際環境行政論セミナーA、B及びCを予め履修することが本セミナーの履修条件となる。また本セミナーの受講生には、環境政治や環境法に関する他の講義(特に国際環境行政論)やセミナーも併せて受講することを強く奨励します。 | Global Environmental Governance Seminars A, B and C are prerequisites for this class. It is also highly recommended that the students take other courses in environmental politics and law as well as the lecture on global environmental governance. |
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成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | 口頭発表に基づき、各自が選択する環境ガバナンスの課題に関して厳密なリサーチデザインを作成できたかどうかを評価基準とする。 | The students will be evaluated on the basis of the rigor of their research design concerning the environmental governance issue of their choice, based on their oral presentations. |
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教科書 Textbook | | 教科書は指定しないが、文献リストを授業の最初の時間に配布する。 | There is no assigned textbook. The list of assigned readings will be handed out at the first meeting of the class. |
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参考書 Reference Book | | ・Stephen Van Evera, (1997) Guide to Methods for Students of Political Science. Cornell University Press. ・Henry Brady and David Collier eds., (2010) Rethinking Social Inquiry: Diverse Tools, Shared Standards. Rowman & Littlefield. その他授業中に適宜紹介する。各自の発表はパワーポイントもしくはレジュメを用意する。 | ・Stephen Van Evera, (1997) Guide to Methods for Students of Political Science. Cornell University Press. ・Henry Brady and David Collier eds., (2010) Rethinking Social Inquiry: Diverse Tools, Shared Standards. Rowman & Littlefield. Additional readings will be assigned in class during the semester. The students are required to prepare either power point slides or presentation outlines. |
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課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | 受講生は、各授業までに指定された文献を講読し、また特定のテーマに関するプレゼンテーションの準備をすることを求められる。 | The students are required to do all the assigned readings before class and also to prepare for in-class presentations on certain topics. |
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注意事項 Notice for Students | | 授業の方法、スケジュール、および課題等についてはTACT上でお知らせするので、必ず毎週授業の前までにTACTをチェックすること。 | Please check TACT at least once every week before each class to collect information on the format for the lecture, the class schedule, and the assignments. |
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授業言語 (資料) Language(s) for Materials | | |
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授業言語 (口頭) Language(s) for Instruction & Discussion | | |
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英語の質問への対応 English Question | | |
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授業開講形態等 Lecture format, etc. | | ※履修登録後に授業形態等に変更がある場合には、TACTの授業サイトで案内します。 | * If there is a change in the class form,etc. after registration, you will be informed on the TACT class site. |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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