授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 建築・都市環境工学分野や建築設備工学分野における実測・実験・シミュレーション等による既往研究論文の成果や意義についての発表を行い、参加者全員で討論する。また、各自の発表に関連した基礎理論や手法についても調査・整理する。 【該当DP】DP5 |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | Each student gives a presentation on the results and significance of a published research paper based on measurements, experiments, simulations, etc. in the fields of architectural and urban environmental engineering and building services engineering, and all attendees discuss each presentation. In addition, each student investigates and organizes the basic theories and methods related to his/her presentation. [Relevant DP] DP5 |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | 1. 討論を通じて論理的な思考能力を向上させることができる。 2. 各自の発表を通じてプレゼンテーション・ディスカッション技能を向上させることができる。 3. 建築・都市環境や建築設備に関連する問題やその解決方法を多面的に理解し、技術者・設計者に必要な専門知識を身につけることができる。 |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | 1. Students can improve their logical thinking abilities through discussions. 2. Students can improve presentation and discussion skills through their presentations. 3. Students can multilaterally understand the problems related to architectural and urban environments and building services and their solutions. Students can also acquire expert knowledge required for engineers and designers. |
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授業の内容や構成 Course Content / Plan | | 1〜10回目: 各自の研究テーマに関連する既往研究論文についての発表(発表者は毎回異なる)と参加者全員による討論 (発表資料は環境工学実習Cで得た知識と理解を踏まえて作成すること) 11〜15回目: 各自が行っている実測・実験・シミュレーション等による調査・研究成果をまとめた発表と討論 (環境工学実習Cの発表以降に各自が行っている調査・研究をまとめること。研究の内容・進捗状況に応じて、数名ずつ5回に分けて実施) | 1st to 10th: Presentation on a published research paper related to each student's research theme, and discussion by all attendees (Presentation materials should be prepared based on the knowledge and understanding obtained through Exercises in Engineering and Building Services C.) 11th to 15th: Presentations and discussion summarizing surveys and research results based on measurements, experiments, simulations, etc. conducted by each student (Each student should summarize his/her survey and research that he/she has been conducting after the presentation in Exercises in Engineering and Building Services C. Depending on the content and progress of each student's research, several presentations by students are performed in each class.) |
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履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | 本セミナーは、環境解析特論、建築・都市環境工学、物理環境設計学、人間環境設計学、建築環境システム設計学、環境建築学特別講義1、環境建築学特別講義2における講義内容が基礎となっている。 | This seminar is based on the contents of the following lectures: Theoretical Analysis in Environmental Engineering Architectural and Urban Environmental Engineering Engineering Design of Physical Environment Engineering Design of Human Environment Architectural Environment System Design Special Lecture on Environment and Architecture 1 Special Lecture on Environment and Architecture 2 |
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成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | 自身の発表内容、他者の発表に対する議論、レポート、出席状況によって評価する。 60点以上を合格とする。7回以上の欠席者は「欠席」とする。 | Evaluation based on presentation and discussion skills, reports, and attendance A passing grade is a score of 60 or higher. Students who are absent seven or more times will be evaluated as "absence". |
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教科書 Textbook | | |
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参考書 Reference Book | | 必要に応じて参考文献を紹介する。 | Relevant resources or books will be introduced as needed. |
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課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | 必要に応じて授業で示す。 | Homework will be announced in class as needed. |
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注意事項 Notice for Students | | 他の受講者の発表に関して積極的に発言や質問をすること。 | Positive comments and questions regarding presentations by other students are welcomed. |
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授業言語 (資料) Language(s) for Materials | | |
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授業言語 (口頭) Language(s) for Instruction & Discussion | | |
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英語の質問への対応 English Question | | Eメールまたは居室での対面対応 | By e-mail or face-to-face discussion |
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授業開講形態等 Lecture format, etc. | | 対面授業を基本とする。 遠隔(同時双方向型)を併用する場合は、ZoomまたはMicrosoft Teamsを用いて行う。
※履修登録後に授業形態等に変更がある場合には、TACTの授業サイトで案内する。 | Basically, face-to-face classes are conducted. If distance classes are combined, they are taught using Zoom or Microsoft Teams.
* If there is a change in the class form, etc. after registration, we will guide you on the TACT class site. |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | 新型コロナウィルス感染症の拡大等に伴い、対面授業ができないときにはZoomまたはMicrosoft Teamsを使用した遠隔授業を実施する。 | Distance classes using Zoom or Microsoft Teams are introduced when face-to-face classes are not possible due to the spread of COVID-19 infections and so on. |
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