授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | Numerical analysis of the fluid dynamics simulations, error analysis, visualization. |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | 研究に関する輪講,輪読,演習,発表,討論などを通して,複雑系シミュレーションの研究者および教育者に必要とされる専門的素養の習得を目指す。とくに本セミナーでは,輪講や演習により,誤差解析,実験データとの比較,必要な物理量の抽出,重要なデータの可視化に関する技法の習得を目指す。 |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | This course supports to acquire specialized training required for researchers and educators of complex simulations, through the reading, seminar, presentation and discussion on the research theme.
In particular, we acquire techniques of error analysis, comparison with experimental data, physical quantity extraction, and visualization of data. |
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授業の内容や構成 Course Content / Plan | | 量子/古典流体シミュレーションの実際の実行方法について輪読し,効果的なシミュレーションを行い解析する能力を養う。
〔計画〕
1. シミュレーションに関わる支配方程式の選択や条件設定などについて,具体例を用いて検討する。
2. 誤差解析やシミュレーションデータの妥当性の判定,実験データとの比較方法について学ぶ。
3. シミュレーションで得られる大量のデータから必要な物理量を抽出する技法,重要なデータを可視化する技法を習得する。 | By reading texts and papers learn the method of fluid dynamics simulation and cultivate the basic ability to perform correct simulation and data analysis.
〔plan〕
1. Using a representative example learn the selection of master equations and boundary conditions.
2. Learn the methods of error analysis, validity examination of simulation data, comparative analysis with experimental data.
3. Learn techniques to extract essential quantities from large amount of simulation data and to visualize them. |
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履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | |
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成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | 討論への取り組み50%,課題の提出30%,プレゼンテーション20%で評価し,合計100点満点で60点以上を合格とする。 | The qualities of the discussions (50%), homework (30%), and the presentations (20%) are scored and 60 points out of 100 points is necessary to pass this course. |
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教科書・参考書 Textbook/Reference book | | 毎回,担当者が作成した発表資料を配布する。履修条件は要さない。 | |
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課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | |
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授業開講形態等 Lecture format, etc. | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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