授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 知能システム学の基盤となる「信号処理,パターン認識,機械学習」等に関して,英文論文執筆を視野に入れた英文論文作成技術について学ぶとともに,受講生同士の発表や討論も取り入れ,各自の能力向上を図る。 |
|
|
授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | Students will learn skills to write English papers on the research fields of Intelligent Systems such as signal processing, pattern recognition, machine learning, etc. Also, students will improve their skills through presentations and discussions with other students. |
|
|
到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | 知能システム学の基盤となる「信号処理,パターン認識,機械学習」等に関して,英文論文執筆を視野に入れた英文論文作成技術について学ぶとともに,受講生同士の発表や討論も取り入れ,各自の能力向上を図る。 |
|
|
到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | Students will learn skills to write English papers on the research fields of Intelligent Systems such as signal processing, pattern recognition, machine learning, etc. Also, students will improve their skills through presentations and discussions with other students. |
|
|
授業の内容や構成 Course Content / Plan | | 基礎理論の知識獲得のため,当該分野の基礎的な教科書等の輪読とともに基礎的な演習問題等を用いたセミナーを行なう。受講者を6グループに分け,それぞれのグループに担当課題を割り当て,グループごとに調査・発表を行う.
〔計画〕
1. ガイダンス
2. 発表(グループA)
3. 発表(グループB)
4. 発表(グループC)
5. 発表(グループD)
6. 発表(グループE)
7. 発表(グループF)
8. 総括 | To acquire knowledge on the basic theory, the seminar will be taught through reading basic textbooks etc. in the field. Students are divided into six groups, where each group will be assigned tasks, and will conduct surveys and presentations.
[Schedule]
1. Guidance
2. Presentation (Group A)
3. Presentation (Group B)
4. Presentation (Group C)
5. Presentation (Group D)
6. Presentation (Group E)
7. Presentation (Group F)
8. Summary |
|
|
履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | 履修条件は課さない. | There is no prerequisite for taking this seminar. |
|
|
成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | 発表の評価50%,他のグループに対する討論50%,合計100点満点で60点以上を合格とする. | Evaluation of the presentation 50%, discussion with other groups 50%. A total of 60/100 points will pass. |
|
|
教科書・参考書 Textbook/Reference book | | 資料は時流に応じて適切に指示する.
また,必要に応じて印刷配布する. | Materials will be indicated according to the current trend.
They will be distribute as printed matters when necessary. |
|
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | 各グループに授業内容に即した課題を与える. | Each group will be assigned a task according to the contents of the seminar. |
|
|
授業開講形態等 Lecture format, etc. | | |
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
|