授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | ナノバイオ計測化学、生命分析化学、分析化学に関連する文献を輪読し、研究計画、実験準備、研究方法のまとめ方について修得するとともに、当該関連分野の研究動向について理解を深める。 |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | Students will read literature related to nanobioinstrumentation chemistry, bioanalytical chemistry, and analytical chemistry, learn how to plan research, prepare for experiments, and summarize research methods, and deepen their understanding of research trends in related fields. |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | ナノバイオ計測化学、生命分析化学、分析化学に関連する文献を輪読し、研究計画、実験準備、研究方法のまとめ方について修得するとともに、当該関連分野の研究動向について理解を深める。 |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | Students will read literature related to nanobioinstrumentation chemistry, bioanalytical chemistry, and analytical chemistry, learn how to plan research, prepare for experiments, and summarize research methods, and deepen their understanding of research trends in related fields. |
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バックグラウンドとなる科目【日本語】 Prerequisite Subjects | | ナノバイオ計測化学、分析化学、物理化学・無機化学・有機化学・生化学 |
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バックグラウンドとなる科目【英語】 Prerequisite Subjects | | |
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授業の内容【日本語】 Course Content | | ナノバイオデバイス、マイクロ化学システム、ゲノム創薬・ゲノム医療、一分子解析、単一細胞解析、バイオマーカー解析をキーワードとする医療診断技術について学習する。
セミナーの進行に合わせ、関連する学術論文を適宜選定し発表を行い、討論を行う。
発表する関連学術については事前に熟読し、パワーポイントなどに内容をまとめること。 |
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授業の内容【英語】 Course Content | | Students will learn about medical diagnostic technologies with keywords such as nano-biodevices, micro-chemical systems, genomic drug discovery/genomic medicine, single molecule analysis, single cell analysis, and biomarker analysis.
As the seminar progresses, relevant academic papers will be selected for presentation and discussion.
Students are required to read the relevant academic papers to be presented carefully in advance and summarize the contents in a PowerPoint presentation. |
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成績評価の方法と基準【日本語】 Course Evaluation Method and Criteria | | セミナーにおける口頭発表と、それに対する討論への参加により、目標達成度を評価する。
それぞれについてC評定以上を合格要件とし、100点満点で60点以上を合格とする。
口頭発表(50%)、討論への参加(50%) |
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成績評価の方法と基準【英語】 Course Evaluation Method and Criteria | | Students will be evaluated on their achievement of the objectives based on their oral presentations in the seminar and their participation in the discussions.
A grade of "C" or higher is required for each of these, and a score of 60 or higher on a 100-point scale is considered passing.
Oral presentation (50%), participation in the discussion (50%) |
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履修条件・注意事項【日本語】 Course Prerequisites / Notes | | 履修条件を要さない
授業は対面・遠隔(同時双方向型)の併用で行う。 |
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履修条件・注意事項【英語】 Course Prerequisites / Notes | | |
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教科書【日本語】 Textbook | | 輪読する教科書:Lab-on-a-Chip Devices and Micro-Total Analysis Systems, Jaime Castillo-León, Winnie E. Svendsen 編, Springer
また、セミナーの進行に合わせて、レビュー的な関連学術論文を適宜選定する。 |
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教科書【英語】 Textbook | | |
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参考書【日本語】 Reference Book | | |
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参考書【英語】 Reference Book | | |
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授業時間外学習の指示【日本語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | |
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授業時間外学習の指示【英語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | |
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使用言語【英語】 Language used | | |
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使用言語【日本語】 Language used | | |
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授業開講形態等【日本語】 Lecture format, etc. | | |
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授業開講形態等【英語】 Lecture format, etc. | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【日本語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【英語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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